Träning 50+

Synd att det är så erbarmligt tråkigt att vara på gymmet. Om jag inte följde med Berra-sambo dit skulle jag inte komma på tanken att göra något så tråkigt.

1 gillning

Samma här. Gruppträning is da shit.

Tycker Gym är mysigt. Går tidig morgon, alltid samma uppsättning morgonugglor. Jag försöker pressa sin styrka lite, jag gillar olika övningar olika bra… efteråt i ett skönt endorfinrus hela förmiddagen.

Men det blir bara en gång i veckan. Lagom dos för mej. Sen callisthenics hemma på helgerna, inkl försök att häva upp de 90+ till hakan på den gamla piskställningen. Känns bra, alla ledbekymmer från mitten av 50-talet som bortblåsta.

ryggläge soffa is da shit :vulcan_salute:

1 gillning

Äh då bara fulsomnar man

En nygammal aktivitet i nytt format har i viss mån genomförts de senaste åren.

I yngre år höll jag på med orientering, jag var aldrig bra, benen var alltför snabba jämfört med kartläsningshastigheten.

Sedan ett antal år tillbaka finns en aktivitet initierad av Svenska Orienteringsförbundet som heter hittaut. Det går ut på att orienteringskontroller finns utplacerade under sommarhalvåret i områden i eller nära samhällen. Kartor är gratis och kan hämtas på bensinmackar, mataffärer, turistbyråer och andra ställen. Kontrollerna har olika svårighetsnivåer enligt samma färgskala som i slalombackar. När en kontroll hittats reggar man detta i en app. Utlottning av priser sker varje månad. Ju fler hittade kontroller ju fler vinstchanser.

Utmärkt motionsform som finns tillgänglig i majoriteten av Sveriges kommuner.

Jag tycker faktiskt HittaUt är “roligare” än den gamla Trimorienteringen. Enbart för att det nu dykt upp massor med kontroller i städer. Man kan fortfarande leta kontroller i skogarna, men det finns alternativ längs asfalterade vägar också! Jag tycker om båda.

Pokemon Go fick många soffpotatisar på fötter…

Fick mig just att tänka på min klasskompis. Jag var den som var kass på att springa. Det var inte han. Men skulle vi orientera parvis “högg” han mig direkt. Jag orienterade och han sparkade mig i ändan. Då blev vi tillsammans rätt snabba.

3 gillningar
1 gillning

På den tiden skulle jag behövt någon som drar ned hastigheten. Jag har inga problem att läsa kartan om benen går lite långsammare, som de gör nu.

Med den strategin kommer det ju en dag, inte alltför långt bort, när man blir permanent fast i soffan.

inte då finns en säng oxå :vulcan_salute:

1 gillning

skall undvika

1 gillning

Peth?

lite roligt bara