Tips Skåneresa Kristi himmelsfärd

Jag och sonen som fyller 18 under resan ska ner till Skåne över kristihimmelfärd. Vill gärna ha tips på banor och input på vår plan. Vi gillar att spela mycket golf båda två. Planen just nu

Onsdag lunch: Färd söderut från Linköping med stopp på Sand (golfamore pris)
Torsdag: 2 rundor på oklar plats
Fredag: västra+östra Kristianstad(sonens födelsedag och lunch, öl och varv 2 med Albert)
Omlokalisering till Malmö fredag kväll
Lördag: Dubbla rundor Ljunghusen( bådas favorit på Näset)
Söndag: Färd hemåt med stopp på Barsebäck ocean course 18 hål.

Förslag på vad vi ska spela/bo torsdag och eventuell input på övriga val. Inget mer än varv 2 på Kristianstad bokat hittills.

Som medlem på Ljunghusen och efter att ha spelat de flesta banor i Sydvästra Skåne + Kristianstad, så tycker jag att ert upplägg är helt perfekt :blush: Förslag på bana för torsdag.. Hmm, Hooks kanske? Det var 10 år sedan jag var där, men minns både banorna och boendet som trevligt.

Araslöv GK är annars ett underskattat alternativ. National är trevlig och har bra boende, men det blir en liten omväg att åka från Sand till National och sen till Kristianstad. Räkna med 1 timme mellan National och Kristianstad.

1 gillning

Jag rekommenderade Elisefarm men du har rätt i att renoverade Araslöv södra är trevlig.

2 gillningar

Tack för input. Nu har vi en plan.
onsdag: Sand (eller något annat på vägen mellan Linköping och Malmö)
torsdag: 2 varv Ljunghusen
fredag: västra, lunch & öl med Albert på sonens 18-årsdag, östra Kristianstad
lördag: Links/Lakes The National
söndag: Ocean course Barsebäck.

Vore pricken över i att få ordning på Sonny så vi får åka ståndsmässigt ner till Skåne

1 gillning

I mina ögon ser det ut som en alldeles utmärkt plan med finfina banor.

1 gillning

Låter som en fantastisk golfturnee med riktigt fina banor :in_hole:.

1 gillning

Om du gillar Ljunghusen så ligger just nu ett sommarhus några stenkast ifrån banan ute till salu. Samma hus som Aviciis reklamfilm med Volvo spelades in i. Ynka 27 miljoner för 80 kvm i bo+bi-area… https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-ljunghusen-vellinge-kommun-duvstraket-25-21517343

2 gillningar

Tack för tipset. Ska fundera på det. Just nu är allt mitt kapital uppbundet i greenfee under Kristihimmelfärd så jag får vänta en månad eller två.

4 gillningar