Tips på golfbana kring Cannes

Sambon ska på målerikurs i utkanten av Cannes i Juni, det verkar som att jag skall vara med på resan. Lämpligt att ta med klubborna och spela golf under tiden det målas.

Har någon tips på banor i området ?

Jag gillar Cannes Mandelieu Old Course. Härlig golf och mat i världsklass.

1 gillning

Lustiga träd på banan!

Håller på att googla ihjäl mig. Det lutar till att börja med åt ett “Provence Golf Pass” för 225 Euro, gäller för en greenfee på 3 olika banor, 7 att välja på. Bra pris då normala greenfeen är 100 Euro och uppåt.

Puttarens föreslagna bana är dock inte en av de 7, men två ytterligare dagar utöver de tre i golfpasset behöver fyllas med golf.

1 gillning

Vilka ingår?

Golf de Nîmes Vacquerolles
Golf de Servanes
Golf Bastide de la Salette
Golf Sainte Baume
Golf de la Grande Bastide
Golf d’Opio-Valbonne
Golf de Roquebrune

Cannes Mandelieu old är ju då en av de ytterst få banor jag spelat utomlands. Det är en upplevelse, måste vara en av världens mest stadsnära banor. Man går faktiskt över gatan på nåt hål för att komma till nästa tee, och man får åka båt över en kanal. Nån slags rätt snygga tallar eller nåt utmed varje fairway, men kanske lite enahanda med det. Men all in all en trevlig upplevelse. Bra bemötande på klubben. Kanske 7 år sen jag spelade där men tror inte mycket ändrats.

Det börjar närma sig.

Parkering på Arlanda: Check
Flygbiljett m golfklubbstillägg: Check
Hyrbil: Check
Hotell: Check
Provence Golf Pass: Check

Boka tider på banorna för golfpass-bokning återstår, funkar inte via web bokningen, fastnar i ett php formulär, en vild gissning beroende på att man har ett ö i sitt efternamn.

4 gillningar

Ej heller något svar via epost, det blir nog till att bita i det sura äpplet och imorgon ringa i telefon och prata med någon grod och snigelätare.

Efter att i flera veckor försökt få kontakt med fransoser via mail kan jag meddela att de helt enkelt inte gillar sånt. Hur trevliga som helst när jag dök upp och tiggde starttider dock. Ska se om jag inte kan lära mig franska. Hur svårt kan det vara? Bon soiree.

Jo, det är ett alternativ att på Söndagen när Berra-Sambo inte har målerikurs åka på sightseeing och åka runt och boka starttider för Måndag o Tisdag.

1 gillning

Har bara varit där en gång och det var typ 20 år sen.
Vi var på två banor, Golf de saint Donat och Cannes Mougins Golf Country Club pm jag inte missminner mig.
Tyvärr kan jag inte säga mer än att jag då som ganska ny golfare tyckte att det var toppen, båda banorna. Den ena är på sina ställen riktigt kuperad har jag för mig.

Måndagsbanan bokad. Golf de la Grande Bastide | Châteauneuf de Grasse (06) | Resonance

1 gillning

Trevligt. Där har jag lirat.

https://golfbladet.se/tres-bien-cote-dazur/

1 gillning

På Tisdag har jag tänkt mig Opio Valbonne, inget bokat ännu.

1 gillning

Den gillar jag skarpt!

Incheckade på hotellet. Rum med havsutsikt.

4 gillningar

Idag golf d’opio Valbonne start om en kvart.

Enjoy. Satsa hårt på de korta par 4/5. You only live once!

Imorgon lutar det åt Roquebrune om kroppen tillåter, i annat fall blir det vilodag.