Sambon ska på målerikurs i utkanten av Cannes i Juni, det verkar som att jag skall vara med på resan. Lämpligt att ta med klubborna och spela golf under tiden det målas.
Håller på att googla ihjäl mig. Det lutar till att börja med åt ett “Provence Golf Pass” för 225 Euro, gäller för en greenfee på 3 olika banor, 7 att välja på. Bra pris då normala greenfeen är 100 Euro och uppåt.
Puttarens föreslagna bana är dock inte en av de 7, men två ytterligare dagar utöver de tre i golfpasset behöver fyllas med golf.
Cannes Mandelieu old är ju då en av de ytterst få banor jag spelat utomlands. Det är en upplevelse, måste vara en av världens mest stadsnära banor. Man går faktiskt över gatan på nåt hål för att komma till nästa tee, och man får åka båt över en kanal. Nån slags rätt snygga tallar eller nåt utmed varje fairway, men kanske lite enahanda med det. Men all in all en trevlig upplevelse. Bra bemötande på klubben. Kanske 7 år sen jag spelade där men tror inte mycket ändrats.
Parkering på Arlanda: Check
Flygbiljett m golfklubbstillägg: Check
Hyrbil: Check
Hotell: Check
Provence Golf Pass: Check
Boka tider på banorna för golfpass-bokning återstår, funkar inte via web bokningen, fastnar i ett php formulär, en vild gissning beroende på att man har ett ö i sitt efternamn.
Efter att i flera veckor försökt få kontakt med fransoser via mail kan jag meddela att de helt enkelt inte gillar sånt. Hur trevliga som helst när jag dök upp och tiggde starttider dock. Ska se om jag inte kan lära mig franska. Hur svårt kan det vara? Bon soiree.
Har bara varit där en gång och det var typ 20 år sen.
Vi var på två banor, Golf de saint Donat och Cannes Mougins Golf Country Club pm jag inte missminner mig.
Tyvärr kan jag inte säga mer än att jag då som ganska ny golfare tyckte att det var toppen, båda banorna. Den ena är på sina ställen riktigt kuperad har jag för mig.