Det som jag tycker Àr lite intressant, om han fÄr vara skadefri och trÀna lite mer (spel) sÄ Àr det fortfarande ingen som rÄr pÄ honom. Trotts alla skador han har/haft och all tid han varit borta frÄn golfen. Vad sÀger det om de andra och deras utveckling?
Det sĂ€ger att TW Ă€r ett unikum. UngefĂ€r som Duplantis, Bubka, Bolt, Karelin, âŠ
Borderline NSFW.
En 7:e ryggoperation, kollapsad disk.
Ăr det samma sak som diskbrĂ„ck?
6-12 mÄnaders rehab.
Knappast nÄgon Masters 2026.
AlltsÄ, hur har han burit sig Ät? För att sÄ konstant vara skadad i typ 15+ Är? Det var vÀl 2008 han vann pÄ Torrey Pines med bruten fot?
Kan inte minnas att Phil varit skadad alls. Eller Alex och Adam Scott. LangerâŠ
Avsaknad av gymtrÀning i tonÄren, spensligt byggd kropp som belastats hÄrd i en rörelse som Àr slitsam.
Nej, hela disken trasig. Ett brĂ„ck Ă€r ju bara en âflikâ som sticker ut.
Langer Àr vÀl den som varit minst drabbad av allvarliga skador, han har dock gjort en handfull knÀoperationer.
Drog Àven av en hÀlsena förra Äret.
Weltklasse sport sliter pÄ kroppen. Efter sÄdÀr 35 Är sÄ Àr nog tigern helt enkelt utsliten.
En lista över Tigerns skador/sjukdomar.
Snarare för mycket gym kombinerat med annat senare.
Det var ju inte i parti och minut som han vann med de siffrorna.
Men listan i övrigt Àr intressant. Speglar vÀl min iakttagelse att spelarna i min Älder presterade mÀrkvÀrdigt dÄligt. Förutom Tiger Àr det antingen gubbar uppÄt 40 eller typ 25:Äringar.
Den ende som vann multipla Majors och mÄnga tÀvlingar var en Fijian och han gjorde det vid 40.
Man tycker golf skulle varit klockrent för yuppiegenerationen. Men vÄra hippielÀrare höll vÀl emot kulrurellt i viktiga tidiga Är.
Magic!
Fortfarande inte den fina sving han hade med Harmon, men ÀndÄ en fröjd att se och lyssna pÄ bolltrÀffen.
Kroppen har vÀl genomgÄtt en del sedan dess och jag har för mig att han har sagt att han varit tvungen att bygga om svingen pga detta. Kan inte vara lÀtt.