Det här är ju rätt tungt.
Tennisen i OS är iaf min huvudsport på tv. Roland garros med absoluta toppen och OS på det. Nadal lägger nog av i år. Djokovic sista OS osv. Därpå alcaraz sinner rune ruud osv som lätt kan skrälla. Hustrumisshandlaren zverev osv. Allt finns för drama.
Kul blir det. Frågan är bara hur man skall kunna följa det härifrån.
Vad tror vi om Wimbledon då? Har inte kunnat se så många matcher men verkar ha fått igång lite streaming nu iaf. Resultatmässigt ser Djokovic ut att ha läkt bra efter operationen.
Där var tsitsipas ute? Trodde jag inte. Men gråter inte. Tyvärr ser väl wifebeatern ut att gilla grönt också.
Förutom de tre självklara kandidaterna, Djokovic, Sinner och Alcaraz så håller jag ett litet öga på Taylor Fritz som verkar vara i bra form.
Han är ganska endimensionell, inte en chans att han håller hela vägen i en major.
Däremot är väl Zverev helt klart med i kampen. Som outsider kan säkert Rune slå till.
Jo, han är väldigt beroende av sin serve.
Om Djokovic inte är 100% tror jag att Fritz når semi, sen kan vad som helst hända.
Detta är en major, dvs bäst av 5 set. Krävs två genomklappningar/skador. Visst, kan hända men är osannolikt med tanke på hur bra spelare som är vidare.
Jo du kan säkert ha rätt och då blir det Gadus Morhua för Fritz i kvarten.
Vad jag har sett av Fritz så brukar han även ha det svårt att hålla ihop det under längre matcher. Vilket är bra för då zoomar dom in på hans flickvän istället vilket brukar ge mer underhållning än hans tennis ;p
Det som talar emot servekanonerna är väderprognoserna, det ser ju ut som mycket regn och därmed lite långsammare och förmodligen lite mer hanterbara studsar.
Jag hade också Hubert Hurkacz i blickfånget men han skadade tyvärr sig när han gjorde en Boris Becker räddning.
Han gjorde två
Tiafoe har jag aldrig sett tidigare i bild.
Spännande tiebreak nu.
Han är en “bättre Fritz” typ… Servar bra men har även rätt bra finlir ibland.
Lite för tung för att orka med Alcaraz, Sinner mfl.
Fritz spöade Zverev i en femsettare, och Musetti tror jag är en munsbit för Fritz.
Jag hade tittat fel på lottningen, hade inte koll på att Zverev var på samma åttondelssida som Fritz.
Sinner krasslig?
Minaur drar sig ur. Välbehövlig vila för Djokovic, då blir han nog svårhanterad i semi
Så fel man kan ha.
Musetti till semifinal, vem kunde gissa det ?
Kanonfinal på pappret, hoppas bara att båda håller fysiskt.
Nu är bara frågan hur man övertalar folk over-here att se på tennis under en grillfest. Gäller att sälja in det på nåt sätt.
“ibland undrar man om han är världens smartaste. eller världens dummaste.”
Sjuk jävla lirare. Har följt honom sen han slog igenom ihop med grabben och har blivit en personlig favorit av anledning.