Tennistråden

Tveksamt ändå. Vände 0-2 i set till 3-2 med nämnda skada. Fick beskedet av röntgen idag och hade från början tänkt spela imorgon iaf. På träning idag kunde han dock inte ens serva.

Tveksamt att han lägger av pga denna skada då han vunnit två av två grand slams tidigare i år. Synd att han inte fick chansen på en äkta grand slam dock.

Ännu mer synd då tönten kyrgios därmed flaxade in i finalen.

Ja, Nadal är ju en sån där ofattbar kämpe. Redan 2007 sa läkarna att han nog inte kan fortsätta. Allvarliga fotproblem som indirekt orsakade allvarliga knäproblem.

Kyrgios är nutidens McEnroe.
Skriker på domaren, käftar med publiken och anklagas för misshandel mot flickvänner.

Hur var det med McEnroe, blev han någonsin fälld för misshandel ?

Spännande nu i finalen, dagen då vi alla blev djokovic fans.

Edit
Rättvist. Synd vi inte fick finalen vi ville ha.

Jag har det senaste decenniet tänkt att det skulle vara kul om inte Federer, Nadal och Djokovic hela tiden vinner titlarna.

Lite statistik.

Trion ovan har lagt beslag på 86 av finalplatserna sedan 2006, resten av världen 46 st.

Och nu har de skrapat ihop 63 titlar tillsammans.

Är det dags för generationsskifte nu ?

Jag hoppas att det blir det. Tennis är en utmärkt TV-sport och jag skulle vilja att det egna intresset väcktes till liv igen. Troligen behövs det svenska framgångar för att det skall ske.

Sa du samma sak om Tiger också? Vad är fel på att de som är genuint bättre än resten av världseliten beter sig, vinner och vinner igen? Det har ju varit episka matcher dom emellan så det har ju aldrig varit Formel1 dominans ala Mercedes vi pratat om utan riktigt hårda matcher i fem set varenda final.

Jag sa samma sak om Tiger, det var kul 4-5 år sedan började jag hoppas på att han skulle misslyckas. Men det kanske är min personlighet, jag har en tendens att heja på outsiders.

Us open igång… Känns tråkigt att inte djokovic får vara med.

Kan det vara Murray’s sista match tro :thinking:

En till blir det iaf

Han har ju valt den vägen. Oklart varför (för mig).

Det är ett ämne jag inte bryr mig om. Bara synd han inte är med.

1 gillning

Det skulle vara kul ifall Ruud kammar hem tävlingen. Lite nordiska framgångar behövs i tennisen.

Spekulationerna om Nadals karriär kanske får läggas i fryslådan ett tag till, förutsatt att han kan fullfölja turneringen?

1 gillning

Nadal ute, Ruud vidare (ej relaterat). Det drar ihop sig.

Jävligt skumt att inte ha med någon stor spelare så här sent i en GS.

Bäst före datum kanske är passerat för de gamla stora?

När de nya stora ? börjar ge avtryck t.ex. Alcaraz och Ruud väcks mitt tennisintresse till liv igen efter att ha varit borta sedan Söderlings besök i världstoppen avslutades.

Oklart om detta är för weird för den här tråden, men jag undrar om någon här har börjat spela tennis som vuxen? Är det lika svårt som att börja spela golf som vuxen? Svårare?

Jag har inte spelat mycket tennis sedan jag var liten (typ 10 år) och var värdelös redan då, men är lite sugen på att komma igång.

Har lite samma tankar men jag tror tennis är för svårt. Badminton och Squash däremot är enkelt att komma igång med då man iaf kan hålla bollen i liv ganska fort. I tennis blir det inget spel om inte båda är hyffsade.

Alcaraz, Ruud, Sinner är väl de mest lovande. Idioten Rune kan säkert också bli nåt. Sen får man inte glömma att Tsitsipas och Tiafoe mfl inte är särskilt gamla. Huruvida de lovande unga är lovande nog att uppnå Big3 standard är ju omöjligt att veta och jämföra med då dom stora mer eller mindre har passerat bäst före.

Men det faktum att Nadal vann två grand slams och Djokovic en i år vittnar ju om att dom har en bit kvar iaf. Antagligen hade ju Djokovic tagit USOpen också om han fått vara med.

Ja lättare med badminton, squash spelade jag på kul några år och det var svårare. Inte mycket som slår en dubbelfattad backhand-passering dock.
Här i stan har de ganska ofta nybörjarkurs för vuxna,