Jag gillar att titta på tennis. Och att spela. Däremot tjusas jag inte av sporten som sådan.
Personligen finner jag det egendomligt att fotboll är så populärt. För att det ska vara kul att spela behöver man vara rätt många som är på ungefär samma nivå, är man färre än 6 blir det svårt att få till något som liknar fotboll.
Som åskådarsport är det ju tämligen tråkigt att titta på jämfört med de flesta andra sporter, det är väl kanske hästdressyr, segling och några till sporter som är tråkigare.
Tråkigt vet jag inte. Men det är idag en dyr sport att utöva i en storstad. Hockeyn är snart billigare.
Golfen är redan billigare.
Hade det inte varit för att “alla skall hålla på med fotboll” hade urholkningen börjat sedan länge, men märker nu att det redan börjat hända. Vi fick lägga ner två lag och köra tre årskullar ihop. Så blev ju att än fler slutade såklart.
Sen är det många storföreningar som har ungdomsfotboll som ren affärsmodell, tex Hammarby med sina franchiselag.
Så ge det tio år så är fotbollen för de bittra få.
Därför är alster anno vattenmannen lite svåra att förstå.
Idrott är inte underhållande. Allt bygger på att man bryr sig om hur det går.
https://x.com/bastienfachan/status/1940338526010449921?s=46
Grymt artisteri.
Sånt där gillar man, publikfrieri.
Kommer ihåg en match mellan Mikael Pernfors och Jim Courier där Pernfors i en boll kastade sig två gånger och slog bakom ryggen en gång. När han kastade sig andra gången lyckades han slå en otagbar stoppboll.
Skulle säga att det är en procent där… för mej och hustrun spelar utsikten och landskapet stor roll då vi kollar cykel…
Synd att hane en total idiot bara.
Sinner gjorde en i farten igår när han hamnade fel, den var rätt vass.
Dagens tennis med alcaraz och sinner bjuder på rätt många “wtf” händelser varenda match.
Första gången på 15 år jag tittar lite live på tennis när det inte är en grand slam final.
Sensation på gång. Nu stänger jag en stund. Kollar igen när någon kommit till 4 game i tredje set.
Det kommer dom inte göra..
Trist slut, bröstmuskelbristning skrivs i nyhetsflödet.
Kanske det, först trodde jag han drog axeln ur led. Men då hade han nog spelat vidare med lite mer knark i kroppen.
Synd att Sinner kommer undan igen.
Det är väl som i många andra sporter, man får försöka att strunta i att många förmodligen är dopade.
Ser fram emot många fantastiska bollar i den förmodade finalen mellan Alcaraz och Sinner.
Räkna inte bort Djokovic ännu dock. Han är lömsk i Wimbledon. Dessutom såg Sinner lite klen ut idag, kanske löser sig med lite piller, hoppas det så det blir lite underhållning.
Tittar på kvartsfinal, Alcaraz för jävla bra. Norrie tycker jag spelar väldigt bra men det verkar inte hjälpa.
Det känns som Alcaraz har bättrat på serven. En helt komplett spelare.
Jo han har servat bra, han brukar alltid ha ett svagt set per match, men inte i kväll.
Får hoppas att han håller ihop det mot Fritz som är en tråkig men stundtals effektiv servebot.
Finalen får gärna bli mot Djoko eller Sinner, det kvittar.
Både Djokovic och Sinner med troligtvis lite skadekänningar, vem vinner semin och kan någon av dem rå på Alcaraz om de inte är 100% skadefria.
Det blir väl Fritz som oväntat tar hem detta när jag redan räknat bort honom.
Har kollat en boll nu. Fritz tar 2:a set.
Djokovic har det lite kämpigt. Alcaraz rätt enkelt vidare även om han bjöd på ett set.
Se på f’n. Gubben bryter.