Tänker det passar bra med en tennistråd.
Fan vet om inte Nadal tar det i år igen.
Tänker det passar bra med en tennistråd.
Fan vet om inte Nadal tar det i år igen.
Wimbledon igång.
Kan tänka mig att titta lite grann.
Vi tar denna tråden då. Alcaraz lite ille ut nu mot Hurkacz.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)
(1400) Alcaraz - Felix skall bli spännande. Alcaraz har inte sett hundra ut men Felix har ju inte riktigt slätt igenom ännu. Känns som det kan bli en fem setare.
Resten av dagens matcher blir säkert bra men inga namn jag går igång på i förhand.
Inga sensationer bland de som är framme i kvarten bland herrarna. Sämst seedad är De Minaur som nr11.
Alcaraz och Sinner, det blir en intressant semi. Dessa två unga herrar tror jag kommer att vara några av dominanterna i herrtennisen rätt många år framöver. De har redan vunnit sina första majors (Alcaraz har tagit 2, Sinner en) , 21 respektive 22 år gamla
Så är det väl. Korda är lite med men blir nog inget.
Tsitsipas osv kan vi skriva av.
Zverev borde väl åka i finkan inom kort. Iaf borde han inte få tävla på ATP. Domen kommer väl i veckan.
Ruud/Rune/Sinner och så då Alcaraz.
Det roliga är ju att dessa slog igenom nästan samtidigt och ingen hade en aning om dom innan, Rune höll väl på att slå ut Djoko i en US Open om jag minns rätt, fick kramp och förlorade osv. Alcaraz har även han haft en del skador. Sinner känns ganska smooth här.
Sen finns det lite coola tennisspelare som Davidovich Fokina osv som man vill väl. Men kanske slutar som en Fognini…
Rune har väl lite problem mentalt osv, men han är ung, bra tennisspelare. Han kan nog bli något TM.
Om Alcaraz är frisk och klarar dopingkontrollerna (jag är sjukt skeptisk till alla spanska idrottsmän) så kommer han nog dominera, kanske kan det bli något gentemot sinner.
Finalen var grym. Wifebeatern förlorade och den “roliga” vann.
Att vinna tre majors sådär vid 21 känns rätt stort.
Framtiden är Carlos och Sinner. Tror inte på Ruud eller Rune (kan jag väl få äta upp), tror mer på Fokina. Han kommer bli grym.
Hade det varit en femsettare hade jag satt alla pengar på Alcaraz. Men bäst av tre är lurigt, Alcaraz har en tendens att vara nojig första två seten.
Hoppas Alcaraz tar det själv, men inte så självklart som i en grandslam även om det är Djoko.
Us Open. Alcaraz och Djoko ute. Kan någon utmana Sinner?
Sinner mot Fritz i finalen. Min egna spaning från i somras att Fritz lyft sig en nivå och kan vara med och utmana visar sig stämma. Efter att tidigare ha varit en kandidat till att ungefär nå kvartsfinal är han nu framme i sin första final.
Sinner är dock storfavorit. Med massivt publikstöd och i toppform och med lite tur kan nog Fritz ta ett set.
Verkar som att pegula klappar ihop tyvärr.
Match igen iaf
Har aldrig begripit varför tjejerna kör 3-setare, löjligt.
Det tråkiga med det är att dom stora starka tjejerna får en enorm fördel. Svårt att veva hårt i fem set.
Robert kraft alltså
Varför kan inte US open fixa bort falska let ljuden?
Edit alltså ljudet när dom landar efter serve som låter som nätträff. Finns bara på US open vad jag vet.
Väntad segrare i herrsingeln, trots uselt servande av Sinner i 3:e set vinner han ändå med 7-5, svagt av Fritz i avgörande lägen.
Årets herrmajors. Två till Alcaraz, Två till Sinner. Vem blir det som bryter trenden. Jag ser nog inget hot. De tar nog 2 var nästa år också.