Möjligen en konstig fråga att ställa på ett annat golfforum än vad frågan gäller; hur kommer det sig att det är så dålig trafik på svensktgolfforum.se? För något år sen besökte jag forumet då och då, sedan glömde jag bort det. Nu när jag återvände för att kika så har det inte hänt mycket. Det gör mig lite nyfiken, golfare är ju i regel flitiga på att tycka till om sin sport. Är det någon som har någon input, eller har ni gjort precis som jag och antingen inte vetat om forumet eller glömt bort det pga att det var för trist/för få inlägg?
Skrev en del i början, men det var lite för lite wtf.
För det första, vi har inte speciellt stor trafik heller.
För det andra, det är inte via klassiska forum man konsumerar sin dagliga dos längre. Det skall vara “flöden”.
Forum är på tok för strukturerade och ger tillfälle för reflektion vilket är helt ute idag.
Var är det som har bra trafik nu för tiden i golfsammanhang?
Youtube “Influencers” ?
Rick Shiels har över 3 miljoner följare, och det finns en massa andra med +1 miljon följare.
Youtubeklipp, flöden… att få snabba impulser för sinnen. Inte sitta ner och skriva något eller vara kreativ själv på något sätt.
Jo, såklart YouTube och Reels har mer trafik. Men jag menade nu något slags meningsutbyte golfare emellan.
Antar golfwrx funkar om du samtalar på engelska. Jag har personligen aldrig fastnat där. Har inte ens konto.
Reddit – Internets hjärta finns ju också.
Svenskt golfforum låter bättre än vad det är. Inget fel på ägaren eller tanken men ”det här” och alla äldre/tidigare versioner håller högre klass på snacket avs. inlägg/community.
Egon