Superbowl!

Ikväll smäller det. Visserligen lag ingen hejar på, men då alla bör avsky chiefs så har man någon att hålla på nämligen eagles. Drar igång på allvar 00:30 på 12:an alternativt cmore. För er som inte har nfl game pass.

Nja, matchen börjar väl 02.00 svensk tid?

Jag tror (tror) det är matchstart 00:30, eller?
Om inget oväntat händer så kommer jag småsova i soffan från slutet av Q2 och sedan gå och lägga mig ngn gång under Q3. En minnesvärd “iddes inte se” var när Pats var chanslösa ända till dess en magisk Q4 + OT vände på steken, mot Falcons 2017.

1 gillning

Orutinerat, just denna gång var en av få gånger jag såg hela matchen. :grin:
Antingen hade jag jobbat natt veckan innan så jag hade svårt att somna eller så skulle jag jobba natt veckan efter så att jag medvetet ville vända lite på dygnet.

Får se hur länge jag kollar inatt för nästa vecka är det nattskift så då skadar det inte att vara uppe sent.

1 gillning

image
Screenshot taget nu 20:40 (00.30 låter med andra ord logiskt)

1 gillning

Förbastu nu, sen tbone till matchen. Gäller att comitta!

SuperBowl har jag minst sagt ett udda minne av från 89 eller 90 någon gång.
TV3 skulle sända matchen med start kl 23 någonting.
Eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter så tänkte jag spela in matchen och se i efterhand.
Så laddade videon med ett 4-timmars band som jag trodde skulle räcka gott och väl.
Kom hem efter jobbet och började titta på inspelningen.
Visade sig att det var försnacket som startade kl 23 medan matchen startade 00:30 (tror jag) så spolade fram till matchstart.
Segt med mycket reklamavbrott som jag också spolade förbi.
Precis när halftime show skulle börja var bandet redan slut - vilken flopp! :woozy_face:
Naturligtvis visade det sig att det var en makalös halftime show och det var just i andra halvan av matchen allt intressant hände i matchen - men det fick jag ju inte se. :rage:

/ TT

Förbastu med Phoenix open är rätt soft men Android har börjat bråka. Dock inte dödat eurosport ännu.

Börjar fint med att Dak får höja en pokal i SB.

Visserligen bara man of the year och publiken buar (!) men ändå :smiley:

1 gillning

Idag är alla människor med hjärta eller hjärna Eagles fans.

1 gillning

Go Chiefs!!! :grin:

1 gillning

Skall se hur effektiv flaggningen är här på eagle golf!

Om denna matchen är lika riggad som vanligt vinner ju kansas coin toss.

Varje gång chiefs får en felaktig penalty med sig så blir det en shot JD.

Called it.

1 gillning

Då väntar vi bara på att Mahomes steppar med bollen vid linjen, Eagles titar på honom och Chiefs får 20 yards gratis.

T-benet i stekpannan. Pommesen bra timad. Vinet upphällt. Oddsen på att se half-time showen är dåliga :smiley:

1 gillning

TD? Kanske? Kanske inte? Men borde bli iaf. Till slut.

Rätt skaplig första drive av Eagles. Första och inches nu…och TD. :grinning:

2 gillningar

Ser mycket lovande ut!

Härligt att se att nya Fast X är verklighetsbaserad.