St Andrews Castle Course

Efter att spelat St Andrews Old Course och Kingsbarns på resan kändes det lite som luften gick ur oss. Det skulle inte gå att toppa den upplevelsen på denna resan.

Castle är en dramatisk bana, typ links on steroids. Kraftigt ondulerad med greener hämtad från disneyland. Men det kan givetvis bli en del roliga puttar. Bunkrarna är av den typen Christian Lundin bygger på sina banor. Det är med andra ord inte alltid omöjligt att komma ur dom.

Man möts av ett modernt klubbhus och en dubbelgreen (9/18) med Nordsjön som kuliss. Genomgående trevligt bemötande var man än kommer i sedvanlig ordning.

Greerna (och mycket av fairway) var vertikalskuren och man kunde se några skador på sina håll som inte påverkade speciellt mycket men det blev ändå en smolk i bägaren.

Vi spelade åter igen med två trevliga herrar från Halmstad. Vi spelade väl okay golf, men denna rundan bestod ändå mest av att imponeras över de fina vyerna efter det korta hällregn som kom i början av varvet. Resten av tiden spenderades i tshirt&piké.

Det är ingen dålig bana att planera in i Skottlandsbesöket men man kan absolut hoppas på lite bättre skick. Oavsett vilket en trevlig runda och en utmärkt fish&chips efter varvet. Samt några glas Best.

Inga bollar rök med den här gången heller. Caddien Eeron blev min bästa denna resa, mycket på grund av gemensamma intressen. Har man en Rick&Morty-tshirt under caddiekläderna och en spa-tatuering (formel 1) på bröstet så blir det bra :smiley: Då visade jag min metal-tröja under pikén också.

𝓐𝓵𝓫𝓮𝓻𝓽 𝓢𝓪𝓷𝓭𝓫𝓮𝓻𝓰

5 gillningar

Det var nog en bra idé att ni använde caddie. Jag kommer ihåg när vi spelade banan för 12 år sedan, då hände det sig att vi siktade helt galet några gånger.

1 gillning