Givetvis från Brejans. Testar midsizegrepp denna gång.. det är enda skillnaden Gubb-regular passar nog bättre nu… hoppas dom håller lika många rundor som dom jag köpte för 10 år sen, då behöver jag aldrig köpa nya klubbor igen.
PS. Fråga inte om steppning och sånt det är fullständigt ointressant för mig därför vet jag bara att det står “R” på skaftet. DS.
De där Star-greppen har jag på några klubbor. Det ska vara Pure-greppens efterträdare, men var en blek kopia måste jag säga. Å andra sidan kanske Midsize är bättre.
Nu har jag inte klämt på “star” men de har mycket att leva upp till vs pure. Drog av ett sådant nyligen som säkert har suttit på min t5 i 5-6 år. Fortfarande klistrigt och max lite blekt i färgen.
Många gillar Nippon men jag har aldrig haft ett set med Nippon-skaft som jag gillat. Bytte i mina Wikson-blad till X100 och sköt 68 direkt. Förvisso några år sedan nu men minns fortfarande hur enormt skön känsla det blev.
Första 20 slag var för långt ut på tån men samlade på samma enkrona. Sen blev jag lite mer bekväm med att stå ubder tak (gassande sol) och ställde mig längre från bollen och kröp inte ihop så förbannat och då kom bollträffen också.
Jävla rymdskepp jämfört med tidigare fregatter och mina gamla längder så det blir gott framöver
Lite förvånande ändå .. men kanske inte. Modus har en DG profil men de är soft to flex vs. DG.
Ergo… måhända har du testat för mjukt flex. OCH, som vi diskuterat tidigare… DG går hur bra som helst att dra runt med för styvt flex.