Fy fan.
Men helt j-a otroligtatt ingen skadade sig värre. 70 knyck, försök komma upp i det… bara hjälm. Remko gjorde ett fantastiskt hopp över ett dike och kraschade relativt kontrollerat. Kunde knalla iväg till ambulansen själv. Klarade sig med revben och nyckelben och kunde själv ge bullentin. Jonas är det tyvärr värre med. Punkterad lunga, lär inte kunna försvara GC på touren i år.
Och nu är det Arenberg på Paris-Roubaix på G… Stenhårt släkte, proffscyklisterna.
Vi har börjat kolla damernas också.inga pimpinetta prinsessor på ärten heller precis. Samma stentuffa backar på Flandern runt som killarna. Lika kul som kolla killarnas.
Liten allmän diskussionsfråga med anknytning till Tiger-tråden.
När någon tävlande är väldigt överlägsen, då tappar jag intresset, jag vill ha en hård kamp mellan flera jämbördiga, annars kan det vara.
När Tiger dominerade som mest blev i princip all TV-sändning fokuserad på honom. Hur kul är det att se en spelare titta på puttlinjen från alla vinklar i 3-4 minuter ?
T.ex. Nu har jag tröttnat lite på stavhopp, Duplantis är för överlägsen.
Inte för att särskilt många av hans slag inte TV-sänds fortfarande…
För mig handlar inte golf om hur bra någon presterar i förhållande till andra. Det är människans kamp mot banan som är det intressanta, inte hur många slag någon vinner med. Det är hur han manövrerade bollen runt banan man ville se, inte om han gjorde det bättre eller sämre än någon annan. Jag tittar inte på golf för resultattavlan skull utan för det ofta magiska som presteras vid varje slag.
En invänding mot din kommentar, när Tiger härjade som värst fick man bara se hur han manövrerade sig runt banan. Det blev lite enformigt.
För mig är det själva kampen som är intressant. Daniel Ståhl mot Kristijan Ceh. Patrik Sjöberg mot Mögenburg. Muhammed Ali mot George Forman. Borg mot McEnroe, osv.
Jag sällar mig till den skaran, som huvudlinje.
Sedan finns det ändå en skönhet i att se Bolt utklassa fältet, Duplantis hoppa 6:20 och Tiger i US Open -00.
2-0 till Rögle. Sixfingers mot Rögle i final då, kanske?
Ohyggligt spännande VM final i curling.
Lite halvmissar av Sverige mot slutet efter stabilt spel i början av matchen gjorde att det behövdes en riktigt bra sista sten och Niklas Edin lyckades med denna och ytterligare ett guld till dessa herrar.
Leder nån med typ fyra slag i en golftävling och fyra kvar att gå stänger jag oftast av, har gjort det med Masters och BO(och har väl fått ångra det nån gång)
J vdV på Carnoustie? Iofs inte nattgolf då.
Mitt bästa exempel är, som jag tidigare skrivit, SuperBowl Pats-Falcons. Pats var totalt chanslösa en bit in i Q3 och det var transport för Falcons mot vinst. Eller inte. Mer sanslös vändning än så kommer jag aldrig få se.
Då var jag faktiskt på resa, och det var ju före streamarnas tid.
(The Open… den har man sett på många sätt!)
Även Curling är ju ett typexempel på att spänningen kan vara sekundär. Om det står 0-0 efter åtta omgångar beroende på att ena laget dragit in en sten och nästa lag slagit ut den så är det ju visserligen spännande men urtrist. Om det däremot i varje omgång är mycket sten i spel och det krävs riktigt svåra utslagningar eller dragningar de sista stenarna då är ju en sådan match mycket roligare att titta på även om den skulle sluta med att ena laget ger upp vid ställningen 7-1 efter 8 omgångar.
You lost me at curling
Med nuvarande regler blir det nästan alltid många stenar i spel.
Jag gör precis som i golf, tittar mot slutet av tävlingen. Både igår i semifinalen och idag i finalen började jag att titta i 8:e omgången.
Det pratas en del om ett “OS” där doping skall vara tillåtet, “the Enhanced Games”.
Även om jag principiellt är mot doping känns det många gånger som att i t.ex. friidrottens sprintgrenar att är det två kategorier som deltar i mästerskapen, “tidigare dopade” och “ännu ej avstängda för doping”. Ett “OS” med tillåten doping skulle vara intressant.
Det tråkiga är om det då, vilket det gör, konkurrerar ut ren sport. Och problemet med doping kommer inte försvinna från den “rena” sporten ändå.
Alekna! Efter 38 år.
Den hade jag inte räknat med, oavsett perfekta förhållanden eller ej. Där ser man vad några års tuff internationell konkurrens troligen betyder.
Lite grand som när Sjöberg, Soto och co härjade som bäst.