Oavsett vad jag svarar visar jag att jag vet för mycket.
Det är få idrottsförbund som har regler mot Alkohol. Jag tror det bara är inom skytte och motorsport de har absolut alkoholförbud.
På svenska mästerskapen i dart är det alkoholförbud, på högre nivåer i seriespel får man inte dricka under själva matchen.
Jag är med i riksserien i dart (på blåbärsnivå) där finns det alkoholfri zon precis runt banan men tre meter från banan går det bra att dricka.
… men… att när Harryson ligger på en 9-darter genom att börja med 180, väljer tre x trippel 19 för att lämna sig 150 och 3 bullseyes i rad … det är kaxigt och roligt. Visst, går ju köra två trippeltjugo och en dubbel femton men det var inte det han försökte. .. ingen stenson-layup precis.
Ja, kommenterar man VM i dart bör man ha bra koll.
Typexempel var när Clayton hade 302 kvar och kastar första pilen mot 18.
Kommentatorn säger:
“Nu verkar han ha tröttnat på 20.”
Ligger man på 302 och siktar mot 20 och träffar enkel 20 på första pilen går det inte att ställa en utgång. Om man däremot siktar på 18 och träffar enkel så kan man t.ex. med två st. trippel 20 lämna 164 eller med två trippel 19 ställa 170.
Fan här känner man sig utanför… kan man ta nån enmånadsnånting och kolla? Vilka kanaler var det som sänder? Verkar inte ha nåt gratis. Nu bara golf på viasat.
Viaplay som äger i sverige.
Det går att köpa en månad från pdc direkt, 9.99£ för en månad.
Jag tittar normalt via deras stream, dock har jag viaplay en månad just nu då det var något erbjudande från parabol-företaget.
Det finns också ful-streamar man kan kolla på, dock skall man inte tipsa om dem på ett forum som det här, då kan Albert få böta.
Okej, fick läsa på. Togs tydligen bort av WADA 2018 men bibehålls av vissa förbund som du säger.
Att se på SHL nu är lite som att se AFC East.. Frölunda/Patriots är för överlägsna ![]()
Det har varit en ständig debatt inom dart-Sverige kring alkoholen. Det blev till och med en splittring i två olika förbund några år i slutet av 90-talet.
Det blev därefter en kompromiss med alkoholfritt SM och alkoholfri zon vid matchbanan vid vissa tävlingar.
Det brukar sägas att 10% av de som spelar på pdc-touren aldrig dricker i samband med dartspel, 80% tar en öl eller två. 10% dricker mycket.
Spännande men inte förvånad. Var inne på en dartklubb och drack öl en gång, kändes lite som “Plötsligt i Vinslöv”, många original.
Men Wada hade ju alkohol på sin lista till 2018 så då är det svårt att komma ifrån det rent praktiskt, även om det naturligtvis går att köra utan att vara kopplat till nåt idrottsförbund.
Om man nu vill börja och inte vet vilken typ av pil samt vikt man kommer gilla, vad rekommenderar du?
Har krypavstånd till en av klubbarna här nämligen å det är ju ett förhållandevis enkelt och praktiskt sätt att slå ihjäl några timmar i veckan.
Röda. Edit: Och en Guiness.
Inte gula? Blend.
Jag har editerat inlägget för er nybörjare.
Gurra förmodligen inkastad med mycket kort varsel
Köp några som du tycker är snygga/häftiga och sedan testar du lite andra medlemmars pilar efter hand du kommer in i gemenskapen.
Ett paket 3-pack pilar är förhoppningsvis mer långlivade än ett dussin V1:or
för Stenman så håller v1:orna livet ut
Ja iaf nu för tiden. Innan barnnr2 så var det väl ett par hål på sin höjd.
Nu när barnen är gjorda så är hålen stängda?