Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Körde 19-matcherna på redzone fanns lite gött där, rams-ravens mest kanske. Blir nog bills@chiefs sen ja. Men hoppas båda förlorar. :wink:

Gjorde rätt som såg rams-ravens iaf :smiley: Sicken match

1 gillning

Som väntat kalasmatch mellan bills och cheifs… nu kvarstår kvällens höjdpunkt, eagles på besök hos dallas.

Dallas måste vinna om deras hopp om divisionsseger skall kvarstå.

Den där offsiden på Chiefs’ sista spel…liiite onödigt. Det hade blivit grundseriens snyggaste TD.

1 gillning

Ehh, som jag skrev ja?

Är mest nöjd med att kcc inte automatiskt har domarbasen med sig i alla matcher. Mahomes är förmodligen ligans bästa qb då behöver man inte spela diva som han gjort där han t.ex varannan gång springer längs oob och varannan gång klagar på att han blir hårt tacklad vid sidlinjen…

Bills spelade dessutom bra.

1 gillning

Dallas kicker slog Eagles med enbart FG och extrap :smile: 60, 59, 45,50 yards + 3 extrapoäng :smiley: “Automatic Aubrey” kallas han på Eagles matchrapport. Vet han missat nån extrapoäng vid något tillfälle men tror inte han missat ett fieldgoal i år och dom har inte varit direkt korta… Länsta som någonsin gjors är 66 yards och hans 60-försök sägs kunna varit uppemot 70 yards med gott om luft under ribban.
Killen va fotbollsspelare i amerikanska collegeligan och duktig sådan innan han blev anställd av McCarthy :slight_smile: Lär komma fler såna flyttar framöver…

Kicker måste väl vara den bäst betalda spelaren i NFL om man ser lön kontra minuter man faktiskt är på planen?
Helt klart något jag kan tänka mig att vara - hur svårt kan det vara att sparka i väg en boll över en målställning? :smile:

Ja, ja, jag vet att “bollen” inte är rund och inte helt lätt att sparka rakt. Även att fånga den som WR är inte helt lätt. Har testat och har aldrig känt mig så fumlig att fånga en boll :roll_eyes:

1 gillning

Vet inte jag hade missat ett fotbollsmål från 20 meter så jag är inte rätt man på den positionen :smiley: Sen drar vi in att den måste över ett par meter och räkna med vind och att du har ett par 100kg±bjässar som inget hellre vill än att hoppa framför dig… samt att folk räknar med att den skall gå in.

Jaja, jag hade väl fått träna några timmar först då :slightly_smiling_face:
Bollkänslan att kunna sparka en boll hyfsat dit jag siktar har jag redan - tyvärr har den förmågan inte smittat av sig till golfen :confused:

Kickern är oerhört viktig, något man kanske inte tänker på om man inte följer sporten. Det blir alltid FG-lägen i matcher och ofta handlar det om långa sparkar för att kvittera eller vinna, i slutet av Q4.
En toppkicker drar in cirka 5M$ på en säsong men konkurrensen är stenhård och att missa mer än ngt enstaka läge per säsong kommer skicka dig till bänken eller arbetslösheten.
Men det är klart att om man gillar att ha ett “måsteläge” för FG från 50+ yards med 11 sekunder kvar och tre poängs underläge, så kan ju kicker vara rätt.

2 gillningar

Lite träningstips. Verkar vara rätt komplicerat…

1 gillning

Sen är det också intressant att punter och kicker inte är samma kille. Bill hade en skön intervju på frågan om det va värt att ha en extra roster spot för en dedikterad long snapper och tog upp lite mer än så…

Edit: Inatt avgjordes en av matcherna med en kick igen… ingen press där inte…

Danmark-Norge.
Sverige-Frankrike.

Nu gäller det att spela på topp!

Danmark-Norge! Vilken match!

Idag börjar dart-vm. Ingen svensk har kvalat in. En holländare boendes i Sverige, Kevin Doets, är det närmsta en svensk kommit.

Kevin är först ut. Vid vinst i första omgången får han möta regerande mästaren Michael Smith.

Holländsk/Svensk vinst i dart-vm.

Skiftat till Handboll. Riktigt usel start för blågult.

Totalt chanslösa. Betongförsvar av :fr:.

Det blir sportbyte efter 1:a halvlek.