Det får vi förmodligen aldrig vet tack var den här danske agenten… Jag tycker att det är synd. Potentialen finns där men huvudlös taktik gör det omöjligt.
JDT måste bort. Jag har befarat just detta från start men jag trodde genomklappningen skulle komma först mot bättre motstånd än Slovenien och Kosovo.
Du verkar väldigt fäst vid ursprung..,
Hatten av till Kosovos förbundskapten. Han har verkligen gjort sin hemläxa och visste precis hur han skulle spela mot Sverige.
Närmare 3-0 än 2-1 ![]()
Såhär ser det ut när Öis harvar. Bara gå in och swisha för en bättre fotbollsframtid.
Varför är Isak uttagen till truppen om han ändå inte kan spela trots att han behövs?!?
Nu ISAK!!!
Lagerbäck, du menar han som när man ligger under med 2-0 i en åttåndelsfinal i VM byter ut en anfallare och sätter in en extra back för att det i det läget är viktigare att inte släppa in fler mål än att göra mål?
Sverige har ett alldeles för dåligt mittfält för att kunna uträtta någonting.
Hade kunnat vara Messi. Hade inte hjälpt ändå. Det här projektet med Tomasson är dött.
Han tog oss till en åttondelsfinal iaf. Samt mängder av slutspel. Och Janne tog oss till en kvartsfinal.
Men nej då. Vi ska spela modernt och offensivt… Det blir roligt sa de.
Få ett gult kort är det enda han åstadkommit hittills…
10 minuter kvar att göra 3 mål på.
Ett skott mitt på målvakten nyss. Dock mer än vad Gyökeres åstadkommit på hela matchen.
Försvarsspelet är ju sämre än i Korpen. Och nej, det är inte spelarnas fel. Det är förbundskaptenens jobb att organisera laget så att det kan försvara på ett effektivt sätt med de försvarsspelare man har tillgängliga.
Såg fem yra höns kring en boll. Kan inte skylla på tränaren där.
Är det svenska herrfotbollsandslagets sämsta match någonsin?
Äsch. Är många fel som görs. Spelarna ser inte ut som att de bryr sig öht efter slutsignalen heller.
Fast grunden är den huvudlösa taktiken. Vi har inte rätt spelare för det här.
Finns inga ljuspunkter.
Möjligt. Costa Rica i VM 1990 var inte så roligt heller. Medford hette han va?
Costa Rica brukar vara hyggligt rankade, kring 40-50. Kosovo är kring 100.
Schweiz hemma om en dryg månad.
Kanske lika bra att lämna wo istället för ett nytt, troligt fiasko?