Spel på fel boll, favorit i repris

Jag tror att vi pratar förbi varandra. Hade Berra fortsatt spela på en boll han vet är felaktig så fuskar han och det är inte ok. Däremot tycker jag väl att man inte behöver märka sin boll med dagens datum osv. Hittar man en boll med rätt märkning på ungefär samma plats så är det good enough liksom.

1 gillning

Exakt. Tävlar man så är det 100% regler. Spelar man med polarna så är det 0-100% regler beroende på vad man kommer överens om. Jag erbjuder ”fri fusking” rätt ofta.

2 gillningar

Här med. Mitt favorityttryck är ju “bollen skall slås”. Dvs oavsett om du ligger i torvan eller ej så kommer du slå ner dig i bunkern eller nåt ändå. Så om du har roligare bredvid torvan så flytta dit då. Likadant om man har lera på bollen. Tvätta av det då. Ha roligt. Sen om man VILL träna tävling så skit i det då.

1 gillning

Jag fuskar aldrig medvetet ens när jag spelar ensam faktiskt. Möjligen om jag är ute och tränar, spelar flera bollar osv. Men då för jag ingen score heller.

Att fuska i golf är som att fuska i patiens. Finns ingen glädje i att “vinna” om man vet att det inte var på riktigt.

Däremot orkar jag inte märka bollarna när jag spelar sällskapssrundor och har knappt koll på vilken siffra jag har på bollen. Så hittar jag en likadan boll som den jag spelar på i närheten av var den borde vara så antar jag att det är min utan att vara 100% säker alla ggr. Risken att det är en annan är trots allt ganska liten.

Det funkar ju såklart inte i en tävling förstås…