Sommarpratarna 2023

Du är typ 50 år för gammal. Sorry.

1 gillning

Inte nåt sånt

Nora Khalil. En till som man lyssnade till slut. Huvvet på skaft. Hon och Wolff lika mycket på var sitt habitats spelplan.

Greider levererade, precis som jag hoppades. Inte fasen nickar man instämmande till allt, men han är en vänstergubbe åtminstone jag kan lyssna på. Lite poetiskt och livsfilosofiskt också. Stabilt prat.

Både armini och linderlöfs wag var väl mysiga för de som läser Svensk Damtidning, men de dög för bilresan till landet. Inget man behöver lyssna på om man tänkt sig ett fåtal utvalda program. Men Greider kan nog tillfredsställa de flesta - oavsett egen politisk hemvist.

Erik Grönvall, Idolvinnare, inga höga förväntningar precis, men han var en otippad höjdare. Beskrev sin leukemi väldigt rakt, och sitt förhållande till musiken. Bra prat.

1 gillning

AI-forskaren Max Tegmarksprogram idag. Riktigt jävla läskigt. Rätt tunga namn som ställer sig bakom.

1 gillning

Verkligen.

Om några decennier kommer vi att ha samma position i förhållande till AI-robotar som växter har i förhållande till mäniskor idag. Kul :roll_eyes:

Även Claes Eriksson var - som väntat - väl värd att lyssna på.

Faktiskt första jag snabbspolade på länge nu, Babben om hästar. Är man intresserad av golf är det apostlahästarna som gäller. Näst skällande hundar ogillar jag nog hästar mest. Och de som rider verkar kvadda lika mycket som de som kör MC.

Annars har det varit rätt hörvärda program, på lite olika sätt. Så pass att jag lyssnat rakt igenom. Bara zap för musik. Få med bra musiksmak. Lill-Lövis fortfarande ohotad etta därvidlag. Tvåa Wassberg.

Det vore fan det roligaste med att göra ett sommarprogram, välja musiken. Mycket Boogie-woogie.

Träffade Lill -Lövis en gång 2001 när vi gjorde ett projekt med honom. Aldrig varken förr eller senare träffat någon som ägde rummet så när han kom in som honom. Kanske för att man såg upp till honom också.

1 gillning

Inte bara skulle jag säga. Han borde haft sitt sommarprogram då nångång, hörde det med mycket låga förväntningar,bilsport var då inte min kopp te, men det är nog topp-5 sommarprogram nånsin. Inte bara ovanligt bra musik, han hade en otrolig karisma då han pratade.

1 gillning

Och så var det dags för årets vinterpratare. Brukar vara behagligt, avnjuts vid kakelugnen.

De tre sista tror jag på.

Lyssnat på Kaspersen, en go tjej, lite skönt distanslös till det liv hon lever som kändisbar med med mycket positivitet och bra saker att säga om hur tankarna kan skena iväg med en. Lite greta för bra tänkande, lite som Robban.

Sörlin, klimatforskare på KTH som pratar vackert om snön men frälser ingen till ”omställning” som imte redan är frälst. Men ändå vackert. Snöns försvinnande var väl ett tema som inte åldrades så där väldigt väl just i år…