Sommar i P1 2022

Årets sommar i P1 är igång, hunnit med Per Lernström och Diamant Salihu av de fyra som inlett, och jag måste säga att det börjat bra.

Framförallt Lernström var både skratt, tårar och stor stor igenkänningsfaktor, på gott och ont!

Har ni andra hunnit med nåt?
Vet väl att iaf @Anders och @Berra brukar lyssna? :slight_smile:

Lernström tyckte jag blev FÖR mycket racka ner på farsgubben, en man som uppenbart inte var skapt som idealpappan, och vem hade perfekta föräldrar? Tycker det är lite tidens melodi, att föräldrar skall slå knut för sig för att ungarna skall ha en perfekt uppväxt. Men det är väl kanske lite åt andra hållet… Men rent presentationsmässigt så gick han fram som typ programledare brukar göra, de kan prata för sig.

Lena PH hade nog det mest osammanhängande sommar jag hört, men var lite kokt i sommarhetta då jag lyssnade… i alla fall inget epokgörande. Kanske om du är 20 och funderar på en karriär som artist.

Salihu, den klassiska historien om den hyfsat välanpassade med invandrarbakgrund som försöker åskådliggöra hur det är för de mindre välanpassade. Rätt bra, men inget egentligt nytt om man hört liknande förut. Men fullt lyssningsbar. Redigt och snyggt sommar.

Kan ändå tycka det var som det ska, förhoppningsvis är han en förbättrad version av sin far så går utvecklingen framåt.

Jag kände igen mig rätt mycket i mina egna personlighetsdrag som helt klart har beroendeanlag för såväl substanser som ekonomiskt slöseri.

Men det som gör det enklare för en själv är att man vet om det och kan hålla det i schack samt prata om och kring situationen.
Men vem vet vad som sker vid en livsomställande kris tex. ?!

Salihu var helt ok. Har inte lyssnat på fler, ännu,
I morgon (29:e) är det Gudrun Persson. Kan kanske blir intressant.

Gudrun Persson idag. Iofs intressant men det blir trots det inte riktigt engagerande.

Fasen… jag som brukar lyssna på varenda sommar samma dag…
Men har helt snöat in på Mysteriepodden Tanis. Får lyssna ikapp senare.

Lyssnade på pratarna fram till Emma Hamberg(som skriver riktigt mysig feelgood), men det var för mycket död och bedrövelse för hängmattan även om hon tappert försökte att göra döden småmysig. Gav upp den halvvägs in.
Edit: lyssnade vidare, den tog sig. Feelgood.

Äntligen förstår jag vad det var för papperslappar som hänger på kontorsgrannens dörr

Riktigt lyssningsvärda hittills - Koenigsegg, Nestler

Rättså Lyssningsvärda - Persson, Salihu, Levin

Mys-faktor på Billing om man nu är ute efter det

Imho förstås

1 gillning

Det var en skock rätt ointressanta entreprenörer, kändisfruar och kändisbarn nu, som berättade om ett liv åtminstone vi löntagare knappast kan relatera till. Men nu lyfte det, Emmanuel Karlsten. Kritiskt om media och våra livslögner. Välformulerat och intressant. Angår alla.

Jaha. Ska ta o lyssna på Emmanuel då…

Lyssnade halva nu på hundpromenaden. Småintressant ändå.

Lång hundpromenad

Idag Stefan Krakowski som skrivit en intressant bok om incels.

Framstod som en rätt underlig person själv, intressant att höra om detta tragiska fenomen. Inte att det finns ensamna killar - och tjejer - som känner sig ensamna och oattraktiva, det har nog alltid funnits. Mer de former det tar sig online.

Katrine Marcal. Pratar maskulinitet och mansroll. Många rätt och många fel, men klart engagerande. Vore kul att de några reaktioner på den här.

En lösryckt : de enda känslor som är tillåtna för män är ilska, hunger och kåthet, jorå…

1 gillning

Har inte lyssnat på någon …

Ja, jag känner mig som värsta sällskapsresesvensson. Men jag gillar sommarprogrammen.

Poddversionen av Sommar i P1 enbart hos SR - Dagens Media

… och ångest tydligen.