Solglasögon på banan!

Efter gårdagens rond i strålande solsken utan ett moln på himlen infann sig en svag huvudvärk efter ronden. Hade keps och kisade och kände mig besvärad och ansträngd i ögonen så nu sonderas terrängen gällande solglasögon som lämpar sig. Tar gärna emot tips på bra linser som ni testat. Oakley prizm golf verkar anpassad men gissar det finns fler. Hit me!!!

Jag har använt Bollé i många år. Prisvärda och mycket bra skydd för ögonen. Har ett par med brun lins för kraftig sol och ett par med blå lins för mindre soliga dagar.

http://www.kittad.se/post/skydda-ögonen-med-bollé-golf-performance-sunglasses

Handla här: Golf performance eyewear - RedLogo AB

De du gillar utseendet på och som passar fysiskt och som är av god kvalitet.
Jag har ett par Rudy project i färg
Racing red, för dagar med mindre sol.
Ett par Ray-Ban för dagar med mer sol.

Dålig input från min sida då jag inte använder solglasögon på banan, när jag spelar. Har ibland mellan slagen, men det känns meckigt i längden.

solgalsögon för fotokromatiska glas och förstoring?
tips tack

Alltså, man behöver inte (men villhöver kanske) speciella bågar. Mina Rudy är iofs “sportiga” men jag spelar numera hellre med mina vanliga solglasögon, Ray-Ban 4351.
Båda med slipning. Rudy med enkel slipning. RB med progressiv slip, som jag eg inte gillar att ha på golfbanan men där jag av en slump upptäckte att de funkar fint. Mina vanliga glasögon är värdelösa för golf trots samma korrektion på dessa (+0.5 och astig, och läsprogressivt).

Klickade precis hem ett par Henrik Stenson Iceman 3.0 med brun kontrasthöjande lins för soligt väder. Ska bli spännande att se hur de passar och fungerar så recension kommer. Vill tillägga att det är rea på alla solglasögonen på Stensons eyewear sida så om fler letar då kika in där.