Snus

Lössnus är fortfarande som lössnus… Det mesta finns och smakar nog alltid som man vill ha det.
Men vad fan händer med portionssnuset? För oss kontorsråttor är det ofta ett nödvändigt ont att använda påsar under arbetsdagarna.

Lundgrens tex, sen som införde “stark” har deras vanliga blivit närmast nikotinfri eller nåt, smakar iaf inget. Deras starka är däremot hemsk. Känns som att man pillrar in en blöja med kaustiksoda under läppen.

Har fått gå tillbaka till ettan för portion. Men känns som att även dessa är lite på dekis i kvalitét. Nån som har tips (stenmans göra snus hemma med hipsters på södermalm tillfrågas ej).

Har bytt fr general portion till Volt mystic Blue.

Sexköp är väl olagligt?

Snusar 99% general portion original och nångång ONE, som är lite färre å lite större påsar. Strong är mest bara stark utan smak eg.

Skulle aldrig få för mig att göra eget snus, det luktar röv och smakar säkert detsamma.

Men om man hängt med så har nästan allt snus fått mindre nikotin/portion.

Det var bättre förr.

Mitt tips blir helt enkelt: sluta köp sånt B snus, eller surrogatsnus kallat va du vill, köp som du säger Ettan, Grov, General de där klassiska SM sorterna, de är iaf närmare vad en snus var än alla nya hittepå-hipstermärken.

1 gillning

Jag fascineras alltid av min kompis.
Två dosor, alltid en påse av varje.
Varför?
“Den första är stark men smakar skit, den andra smakar gott…”

3 gillningar

Jag är jävligt nöjd med att vara nikotinfri sen 3/1 2012.

1 gillning

Bästa jag gjort också
:grinning:

Slutade med snus för ca 35 år sedan. På den tiden fanns bara Tre Ankare om man ville ha portionssnus. Det ansågs mer än lite fjolligt med påsar. Det är förresten fortfarande fjolligt.

Helt nikotinfri sedan cirka 20 år.

1 gillning

Lite OT, men visst är det fantastiskt hur man kan processa tobak till att inte ha ”något spår” kvar av just tobak och sen smita undan åldersgränsen. Sen därtill addera beroendeframkallande sötningsmedel ihop med det kvarvarande nikotinet och tidigare nämnda hipster-faktor.

Nikotin är naturligtvis mestadels skadligt, generellt sett, men att få i sig nikotin genom att stoppa snus, vita hipster-blöjor eller ett nikotinplåster under läppen är i princip shit the same.

Jag är absolut inte nikotinfri. Snusar och drar ibland en cigarr eller tom. en cigarett trots bättre vetande. De 2 sistnämnda gör ingen som helst ”nytta” för att stilla mitt behov.

@stefan
Det finns färdigt påssnus i bulk att köpa. Styrkan är ok och smaken kan justeras med essens.

Egon

Snusar ingenting men producerar desto mer.

Vad säger folk om det vita snuset?

Hemskt.
Men visst, verkar tilltala tjejer som bytt bort ciggen mot det, så det är väl ok iaf.

Men det finns ju helt idiotiska varianter som verkligen lockar in barn etc till att börja snusa, som energidrycksnus å allt möjligt.

Energidryckssnus! Var hittar jag det?

Bla. https://www.snusbolaget.se/thunder/thunder-NRG-portionssnus

Samt

https://lewaofsweden.com/

Som kontorsråtta kör jag fortfarande lössnus, det är inga problem. Men jag klarar inte av portionssnus, jag vet inte vad det är, men det rinner som fan, känns som att jag blir sur i magen, typ.

Samma här.
Tricket är att öppna dosan och låta påsarna torka lite. Tyvärr är det ingen kräm i dem och det verkar bli mindre ju torrare de är.

Egon

Måste ändå tacka @Egon , han kanske inte kan nåt om golfklubbor, skaft eller fitting. Han är även ganska dålig på golf och allt annat. Men hans snussmak är ganska okej. Kör nu Knox Lös lite mer än innan och den fungerar ganska bra. Lite rallare över den, man behöver inge baka allt för mycket och den klumpar sig lagom. Smaken är okej.

Funkar.

Aldrig haft vare sig en cigarrett eller snus i munnen.

Sett på fotboll? Oralsex? Druckit öl? Heroin? Analsex? Vaginalsex? Pussat? Bögsex? Druckit whisky? Sprungit 10km?

Sett på fotboll? Oralsex? Druckit öl? Heroin? Analsex? Vaginalsex? Pussat? Bögsex? Druckit whisky? Sprungit 10km?
[/quote]

For me to know… Men eftersom jag också är absolutist sen födseln så kan jag ju meddela att jag aldrig smakat på någon alkoholhaltig dryck.

Även en blind höna…

Egon