Slaget om Hallandsåsen 2023 *INSTÄLLT*

Som kapten av det vinnande laget i 2022 upplaga vill jag och den förlorande kapten Classic inbjuda till 2023 års drabbning. Det har tagit någon extra månad i år så att vi skåningar kan njuta av vinsten så länge som möjligt.

Spelplats blir underbara Bjäre GK Lördagen 2:a september 12:30 och vi har som mest plats för 24 personer. Vi hoppas förstås att det blir fyllt till bristningsgränsen. Det finns oavslutade affärer o gjorda oförrätter mellan Skåne & Halland. Dessa skall ställas till rätta genom matchspel. På prisbordet ligger Äran, bragging rights och det fantastiska vandringspriset.

Speldatum: lördag 2023-09-02.

Första start 12:30 (kom gärna för lunch före)

Spelplats: Bjäre GK

Kostnad: 1109:- SEK inkluderar greenfee, banguide och pollett, lunch före och middag efter. Deala själva på plats om ni inte är med på hela konceptet. Rabatt ges på enbart GF också. Dricka betalar man i baren.
Antal matcher: max 12 st. 4 spelare/2 matcher per starttid.

Kategorisystem:
1: 2022 års deltagare
2. 2021 års deltagare
3. Övriga/anmälningsordning

(Kategori 1 och 2 har förtur vid anmälan senast sön 30/7 kl 23:59.)
Anmälan: Anmälan i tråden med nick och nuvarande hcp samt lagtillhörighet.
Skicka PM med golf-id om ni inte vet av er att jag har det redan.
Reservlista uppförs vid behov. Eventuella frågor till AlbertS.

Betalning skickas till AlbertS, swishnr 0709-780865 senast sön 27:e augusti (och helst inte före 1:a augusti).

EG-träffsdebutanter välkomnas alldeles extra! Vi bits inte!
Matcherna spelas med hcp.
Hcp-ranking i laget bestämmer vilka som möts.
De bästa spelarna i resp. lag möts i sista boll.
Även om ni spelar individuell match är det tillåtet att hjälpa sina lagkamrater i frågor t ex: avstånd, klubbval, läsning av puttlinjer etc.
Avståndsmätare är tillåtna.
Vid ett ev lika resultat ex 12-12 avgörs matchen med en playoff scratch mellan 2 av resp Kapten utsedda deltagare på korthålsbanan. Sudden death startar snarast möjligt på lämpligt hål och fortsätter till avgörande nåtts. TL för ett ev särspel utses före huvudmatchen och väljs bland de domare som deltager. Resp Kapten underrättar TL om vem som representerar laget snarast möjligt efter att sista boll kommit in.

Deltagare kan räkna med betala en överkomlig slant för en enhetlig lagdräkt t.ex en delsponsrad Piké.

Hållpunkter:
30/7: Förtur för kategoriserade upphör.
27/8: Deadline betalning
när samtliga betalat: Lottning läggs ut. Baseras på hcp 27/8.
2/9: Slaget spelas, samling vid krog efter avslutat varv. Dagsaktuellt hcp gäller.

Herrar = Gul Tee
Damer = Röd Tee

När ni passerar kiosken skriver ni ställningen i matchen på den sedvanliga tavlan. Alla samlas i och runt innergården efteråt där scoren mottages av årets Classic/Albert. Det slutliga resultatet och mottagande av vandringspriset sker under den gemensamma middagen. Då det är Matchspel som gäller löser ni alla eventuella regelproblem i matchen.

Avståndsmätare får användas. Appar som delar resultat mellan bollar får ej användas i detta läge.

Två st s.k. “captains bunker” kommer utses av AlbertS och Classic. Hamnar man i någon av dessa förväntas en liten donation till kaptenernas utsedda välgörenhet.

Anmälda (betalda fetstilt),

Skåne

  1. AlbertS, 12.3
  2. Stefan, 11.4
  3. McBerglund, 4,5
  4. Kurtsvensson, 18,4

R1.
R2.

Halland

  1. Classic, 17.8
  2. Puttaren 5,1
  3. Claesson 16,7
  4. Arrac, 6,5
  5. jmölndal, 18,5
  6. Hogan, 23,4

R1.
R2.

Jag kommer. 5,1. Kollar med Toppen också. Halland.

1 gillning

Kommer. Jag har ju bucklan. Hcp 16,9.

1 gillning

Vandringspriset står i min källare =) Däremot skulle du kolla upp nya skyltar… välkommen!

Sorry, ingen Toppen hon är på tjänsteresa.

1 gillning

Självklart kommer jag… Halland hcp10

3 gillningar

:clinking_glasses:

1 gillning

Ja e med.
Halland 17,4

Kommer gärna,

3 gillningar

Sign me up!
Halland
Hcp 6.5

1 gillning

Lag och hcp tack

Lag Skåne, 8,9

Kommer inte.

1 gillning

Skåne 18,4, Golfid 570227-031

1 gillning

Alla utom mig sög

1 gillning

18,3 hade jag visst. Men kommer förmodligen ändras. Ska lira Vesterby på midsommar.
Svår sänkar bana bara. :sweat_smile: så finns risk att jag höjer mig lite till.

Sova över ?

1 gillning

Jupp, vi räknar med dig.

1 gillning

Är inte i svedala då så jag kan inte tyvärr

Får jag inte vara med?