…suger…
Chip 3putt
Chip 2putt
Chip 3putt
3putt
Greenbunker, chip 3putt…
Någon som har det motigare?
…suger…
Chip 3putt
Chip 2putt
Chip 3putt
3putt
Greenbunker, chip 3putt…
Någon som har det motigare?
Nej jag är extremt dålig i år. Järnspelet som ändå fungerat hyggligt för två år sen är som bortblåst. Det var det jag överlevde på. Får se om jag orkar gå till en torr range.
Apdåligt som vanligt från start (dvs 2v sedan) och bananer från tee blandas med klent järnspel och rackliga chippar.
Möjligen har en viss ordning infunnit sig redan, 40 slag på nio idag, men osvuret är bäst. Två dubblar inger inte förtroende.
Apdåligt är snällt.
Idag kaosade kroppen på 3 järnslag och 2 träfemmor från fw. Resten var faktiskt ok.
Nån fet chip… men det är ju inget direkt fel utan bara okoncentration.
Kommer inte runt bakåt och gör jag ändå det så stannar allt upp framåt.
Scramble idag. 4 utslag och 10 inspel bidrog jag med. Borde varit 5-6 inspel för de var ok i mitt tycke. Horribelt!
Egon
Andra rundan var på hcp och kändes bra.
Sedan dess har det det varit topp på topp på topp.
1dm carry med driver och T4 är jobbigt…
Började uselt. Kämpade vilt med svingen tills jag hittade en “nyckel”. En gammal svingtanke som funkade bra för mig förr och som nu när jag tog upp den igen faktiskt funkade igen. “Swing the clubhead”. Jag har slutat att försöka rycka och dra i greppet eller rotera höften blixtsnabbt. Gammal gubbe har inte mycket att hämta där. I stället sätter jag klubban i princip direkt, följer efter med en liten rotation och releasar sedan klubbhuvudet igenom träffen genom att vrida över händerna. Slår längre och rakare - vilket resulterat i nytt handicap 2,9.
Goda svingtankar under vintern omsätts mer och mer till vettiga slag på golfbanan. Greenerna är så pass ruttna att inte mycket finns att säga om puttningen. Närspelet går på rutin, inga succeer, inga katastrofer.
Annars har det varit strålande. Vädret har varit förstklassigt runt halv sju och det är förvånansvärt få stoppblockar ute och spelar så dags. Mellanbanan för sig själv, rundan på ca 70 min. Bara ösa på med det. Nu mål för golfen - EG Open. Måste få se till att få ett par artonhålare med andra människor i bollen för att komma in i logistikhelvetet runt greenerna.
(Ni som skriver Apdåligt, är det med referens till det där guldkornet på YT som en av forumisterna åstadkom? Den spöar allt vad Lasse Åberg eller Göta Kanal åstadkom… verkligheten överglänser dikten)
Imponerande resultat.
Apdåligt i mitt sammanhang kommer helt utan referenser och läsaren kan värdera det hela fritt.
Ungefär som vanligt. Snittar runt 84 slag. Har varit så de senaste 5 åren
Har inte spelat så mycket ännu
Runda1(18 hål): Ap-dåligt
Runda2(9 hål korthål): Bra
Runda3(18 hål): Ap-dåligt
Runda4(18 hål): Uselt
Runda5(18 hål): Uselt
Runda6(9 hål): Förträffligt
Runda7(18 hål): Ap-dåligt