Rydö GK

Banan gästades igår och visade upp fint skick.
Bra fw, bunkrar och greener även om de sistnämnda var oerhört svårlästa. Det var blomning i gräset och alls konturer var ett virrvarr av grönt o vitt.

Som vanligt så tar det mig 9 hål att komma igång så det blev sista 9 som fick sätte prägeln på formen. 3 över utan en enda putt i hål från längre än 1m.

De hade dragit in på klippning av ruff och markerat med rött pliktområde lite överallt. Bra för rondtider men inte fair i mina ögon avs. svårigheten med spelet. Fw var i praktiken bitvis oerhört bred så är man off line kanske man inte ska ha ”bara” 1 slags plikt.

Restaurangen var sommarstängt så det fick bli en fralla och en mariestad.

Rond nr2 var en besvikelse med ihållande regn och noll öl för mig som skulle köra hem.

Egon

Restaurangen var sommarstängt så det fick bli en fralla och en mariestad.

Humor.

1 gillning

Restaurangen har alltså stängt under högsäsong?
Antar att den är öppen under vintern istället när banan är stängd?

Rydös restaurangdel minns jag generellt som lite “konstig”. Fin bana generellt med ett drivbart par fyra? Man står högt och har bara 215-220m till green lite snett över vatten.

Sen har den lite “tråkiga” hål som går upp och ner längs med nån väg?
Tror @bluesman är/var medlem där.

Kanske blandar ihop.

1 gillning

Dra inga mer växlar på det här nu. Köket var stängt. Varför det var stängt en onsdag i semestertider, vet jag inte.
Tjejen i kansliet var snabb med rek. om ställen att åka till för lite käk. Hon gjorde frallor till oss och kiosken (efter 8 hål) hade god korv.

Egon

Det är jättesvårt att hitta krögare för en liten landortsklubb. Jag tror det är svårt för en krögare att få ihop det, trots lunchgäster. För lite människor och för lite företag i området.
Tråkiga hål? Nä! Utsikten ner från 13:s tee mot green är härligt, 14 tillbaka uppför med fairwaybunker och en djup bunker som blir extra elak när flaggan står på övre platån.
15 långt par 4 nedåt igen där man kan få bra rull på utslaget om man slår 200+.
16 par 5 lite uppför igen .
Lite bredvid varandra - ja
Tråkigt - aldrig!

Alla som har lust är välkomna Augusti 22 till September 9 !!!

2 gillningar

Många golfbanor in the great US and A har ju krav på att medlemmar ska spendera ex antal tusen / år i restaurangen för att ha sitt medlemskap.
Sånt kan ju hålla krogen igång. :slight_smile: