Ryder Cup 2025

… då är frågan, gör Europa samma sak?

Tja, Åberg fick ju plats

Du tror inte Albert syftar till de spelare som spelar på LIV?

1 gillning

Kanske det. Rahm är ju onekligen en RC kille.

Hoppas att de gör det, även om jag tror att de INTE gör det…

Det förekommer en del uppgifter om att t ex Hatton kan vara med.

Jag har för mig att jag såg någon bild nyligen där Luke Donald åt middag med förra Ryder Cup laget och då var Hatton med, så jag tror det kommer lösa sig.

Europa har ju inte längre så många LIV-spelare som skulle platsa.
Rahm på gamla meriter, Hatton om han placerar sig på rest. majors. Annars är det väl Bland som lyst klarast… lite gammal, men ändå.

Egon

Bland hade verkligen varit en fjäder i hatten. Det hade varit kul. Annars är det som du säger snålt med spelare utöver Rahm och Hatton.

Nu beslutat att USA ska betala sina spelare.

Sorgligt. Hade jag varit amerikansk RC-spelare hade jag protesterat. Men det här säger så mycket om hela det amerikanska laget, och varför Europa har kunnat vinna betydligt fler gånger än vad man egentligen “borde” (på pappret) ha gjort.

1 gillning

Just nu ligger Ludde utanför de 6 på rankingen som är garanterad plats i europeiska laget.:flushed_face:
Nu får han skärpa till sig så att det inte blir ett lag utan svenskar!

Finns nog vissa utsikter till ett Wild card, för Åberg.

1 gillning

Just i dagsläget är frågan om jag skulle vilja ha ludde i laget.

1 gillning

Vi hade ju en dansk med förra gången som inte bidrog med så mycket. Han var ok bra före och definitivt jävligt skarp efter. Upp till tävlingen var dippen rätt talande.
Form är nog en svår formula att få ihop avs. Ryder Cup. Om det hade varit form som gällt så hade Meronk och kanske Bland spelat 2023.

Egon

Det var ju kapten Luke Donald som pushade Ludde att åka till Europa för att försöka kvala in förra gången - och det gick ju bra. :slight_smile: Jag tror Donald har ett gott öga till Ludde och kommer ta ut honom i år igen bara han visar upp en antydan till god form.

1 gillning