Ryder Cup 2023 Marco Simone i Rom

Tror på exakt samma val, med exakt samma motiveringar

Jag är mer tveksam till Harman isåfall. Burns vann väl matchtävlingen?
Sen är det ju frågan om JT´s form. Även Homa har väl “dippat” lite på sista tiden.

Du har nog nödvändigtvis inte fel i din uttagning.

Björk, ja vad säger man, har inte missat en cut på 12 månader, och har gjort flera mycket bra tävlingar på slutet, MEN! Är han en matchspelare, det är nog den stora frågan. men att spela sååå bra som han gör, (han är väl i sitt livs form) och ändå inte komma med, det måste vara surt. Sätt det mot Lowrys senaste tid, det känns inte helt rätt, men då är jag ju svensk också…

Rose med rutinen kan behövas, trots Rory, Rahm, Hatton mfl, men paren måste ihop. Men om vi utgår från att laget blir som du skriver, och att Meronk är med, hur ser första dagens fyrbollar ut?

De gör tydligen en show av det idag vid 3 tiden. De visar den på viasaten, vet inte om det visas nån annastans.

Den showen hoppar jag enkelt över. Ungefär som jag också hoppar över lottningen till VM (och liknande pseudo-händelser som man försöker göra till något spännande). :wink:

Jag tänkte kolla, något kul utöver själva laget kanske man kan få höra. Å andra sidan är jag intresserad och en lika segdragen historia som VM lottning tror jag inte att det blir.

Programmet på Viaplay är en timme långt…
Gissar att det blir som när captains pick i Solheim Cup skulle presenteras: Först 15-20 min dösnack och tillbakablickar.
Sedan avslöjas en spelare i taget med motivering, intervju m.m

Sänds direkt på Youtube
https://www.youtube.com/live/CZdABcU4OFw?si=2r7eO4CpmPt2faWT

Tror inte på någon Åberg i laget. Möjligtvis Björk för han är väl årets mest jämna spelare, typ.

Där jinxa man in Eslöv. Fint!

1 gillning

Nikolai och Ludvig. Blir bra det.

1 gillning

Åberg vald som siste man!

SPOILER!!!
.
.
.
.
.
.
.
.

Ohh, en överraskning! Inför sista valet, och det sista valet föll på ÅBERG!!!

De två sista kan vara en kul fyrboll/foursome

i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i
i

i
i

Spoilervarning, läs inte ovanstående om du vill ha spänningen kvar… (Eller så kanske mod kan lägga på nåt i själva rubriken…)

1 gillning

Åberg var självskriven men Nikolai var desto mer av en överraskning. Inget mig emot, jag gillar långtslående spelare!

1 gillning

Just den kombinationen skulle kunna vara en kul fyrboll/foursome. Skulle de dessutom spela bra kan det vara en pairing som kan hålla i många år.

Förövrigt mitt första Ryder Cup som golfintresserad. Är så färsk så vet ju knappt hur det går till. Ska bli riktigt trevligt.

Byter också jobb lagom till tävlingen så man är ledig helger. :metal:

1 gillning

Bra val. Nikolai Höjgaard är ett bättre val än mitt tips på Meronk.

Tror Donald har valt helt rätt.

Känns som laget är rätt enkelt att kombinera ihop. Samtliga spelare pratar helt perfekt engelska så inga språkproblem. Personligheterna är starka men känns inte som några divor. Speltekniskt är dagens spelare alltmer lika så där finns det nog inte så mycket taktisk att vinna.

Hur man kommer att kombinera det i dom första matcherna bestämmer man nog inte förrän man ser hur dom agerar när dom väl är på plats. Det kommer nog vara rätt skakiga knän på debutanterna när dom väl står på tee. Den som känns mest nervös kommer nog få spela med Rose i sin första match.

Du bokar upp ffa söndagen för golftitt, så går det till.

Till och med den annars golfskygga hustrun brukar kolla. Då Kaymer sänkte stod hela familjen och hoppade upp och ned, tror det är den enda gången nåt sport skapat en sån reaktion.

Det blir svårt att få dom andra att titta på golf.

Enda som kan ställa till det är om helgen är på en jämn vecka. Jag vågar inte kolla eller räkna.

Nu finns alla captain’s picks samlade på en bild.
Som vanligt är det inga problem att få med ett danskt ö men inte ett svenskt Å :confused: