Det börjar bli dags att pensionera min sim.
Just nu kostar nya drivers nästan 7000:- så jag tittar på föregående års modeller.
Vill ha - Rogue max ls TD.
Kan tänka mig - Rogue max ls
Bör nog välja - Rogue max
Max går fetbort eftersom jag inte vill öppna för vänstersidan mer än det jag naturligt gör.
Max ls har i teorin några ynka hundra rpm mer i spinn än TD.
Allting tickar in på triple diamond förutom den här lilla biten med spinn.
Det här är ett beslut som sedan ska konfirmeras praktiskt… men vi håller oss till det teoretiska just nu. Vad tycker ni?
Jag har läst en hel del recensioner och bara för att low spin basuneras ut så verkar det inte göra sååå mycket skillnad i praktiken.
Edit/
Ja, jag kommer att träffa mitt i sweerspot eller lite ovanför på den klubban jag bestämmer mig för. Det är inte en faktor.
Visst, men det är väl kul att spåna lite och höra vad andra tycker.
Och … jag ger inte mycket för den feedback jag får inomhus. Dessa indikationer och siffror har sällan stämt utomhus. Såpass att jag bara gått på känsla och där är jag tyvärr lite för ombytlig vintertid.
Troligen ett ganska stort behov men jag är ambivalent. Har slagit både dykare och ballonger med specar som pekar på det motsatta. Jag har fått pegga lågt och slå ner/square på min sim samtidigt som jag skruvat ner den till 8.5.
Med min ss (max nåt runt 90-92) ska det inte behövas.
Utöver det är jag kung på draw. Jag slår draw på allt och även när jag slår spikrakt hävdar andra att det är en draw.
Min perfekta träff (känslan av den) startar som en fade, går högt som en fade, har spinn som en fade … och sen i slutändan är det en rak bollbana med hint av draw.
Nåja, klubban:
Har läst tester som säger att launch kan trumfa spinn och i fallet LS TD så ger den högre launch än LS.