Restaurang på golfbana

Vi fjärmar oss från restaurangen men jag tror (tror, inte vet) att sammansättning av styrelse är en svag länk hos många klubbar.

Mig lockar det inte alls, om det är “halvdassig dagens”.
Jag äter inte så ofta på hemmaklubben. Om där hade varit riktigt bra käk hade jag ätit lite oftare men knappast “ofta”. Om jag spelar GF äter jag på klubben om det passar in i mitt schema mht transporter, tid på dagen, planer för kvällen, etc.

Vad tycker jag är viktigt för en klubbrestaurang?

• Bra mat. Lite finess och snits vid val av rätter, proffsig tillagning och tilltalande presentation.
  • Öppettider.
  • Miljö.

Priset är inte jätteviktigt så länge det inte är uppenbart “fel”. Hellre 160:- för en riktigt bra dagens än 115:- för en halvdassig. Hellre 225:- för en bra à la carte HB istf 165:- för en halvdassig.

En restaurang som håller mina preferenser får knappast volymförsäljning, men den får mer pengar oftare av mig, än en som är so-so.

EDIT: Bra mat kan vara enkel. Det viktiga är råvarorna och vad man gör av dem. Köttbullar och mos kan smaka fantastiskt bra om det är välgjort.

Har inga höga krav på det som serveras på golf restauranger. Är inte kräsen på något vis Äter ibland på hemmaklubben ofta när jag lirar gf.
Är en sk strökund.
Snyggt upplagt/ lite cooosy lokal/ grönsaksbuffe som någon månar om, smörbytta som snyggas till innan smöret blir urgröpt.
Som sagt inga höga krav ändå…

Ingen Golfrestaurang men ett ställe som får det mesta av äta/fika när gym perioden infaller har som följande upplägg.
Beställer vid kassan.
Hämtar vatten o bröd som e färdig skivad +smör i bytta.
Sätter mig där det är ledigt.
Maten kommer in ok upplagd med sallad o allt.
Brukar landa på ca 130kr med cappuccino.
Nästan alltid folk på detta ställe.