Tänkte uppgradera med ny vagn till 2023 säsongen. Någon här som har erfarenhet av Clicgear 4.0, Big Max blade IP och/eller Sun Mountain pathfinder PX3? Vilken ska man välja? Viktigast är att den rullar lätt och känns kvalitet.
Älskar min clicgear 3.5, antar 4.0 inte är sämre blade tar typ samma plats i skuffen som 5 lpskivor på varann å vet ingen ägare som är missnöjd med den.
Jag har också clicgear 3.5 och är supernöjd. Den är stabil och har aldrig krånglat. Den tar dock en del plats i skuffen så är man flera behöver man takbox (eller en större bil). Jag har hört att blade är supersmidig och suktar efter den.
Jag har en Clickgear 3,5 i Spanien och en i Sverige. Dom har hängt med i många säsonger nu och klarat av hundratals rundor var. Har alltid fullt med prylar i bagen, gott om bollar, vatten, pilsner och allt annat som behövs. Alltså max belastning. Kör över stock och sten (är sällan på fairway) så dom har verkligen fått bekänna färg. Men aldrig gått sönder (om vi inte räknar ett sprucket hjul som inte stod pall för en ilsket svingad järn sexa).
För någon säsong sedan blev det lite renovering, byten av bromswire, bromshjulet var utslitet och byttes mm. Som ny igen. Reservdelar fanns att köpa hos importören i Sverige.
Har en Sun Mountain 4-hjuling som är smidig men inte lika robust. Har kompisar som har Max Blade, rullar fint, och verkar smidig men jag håller fast vid mina Clickgear.
Enda nackdelen med Clickgear tycker jag är att paraplyhållaren är lätt att tappa när man inte har den iskruvad och sätter den i sitt fäste under handtaget. Då trillar den lätt av om man är oförsiktig.
Ja just öl och paraplyhållaren får man ju köpa ny varje gång man besöker dormy
Jag kör med en sådan här:
http://www.clicgear.com/accessories/cooler-tube.php
Den tappar man inte bort så lätt - dessutom får man plats med två 33 cl ölburkar på höjden, en för första nio en för andra.
Är väldigt nöjd med min Blade IP, den har gått över 100 rundor sedan inköp.
Finns en massa bra tillbehör av vilka jag har köpt till ett par stycken, bl.a. transportfodral, kylväska och GPS hållare.
Supporten/garantin funkar bra, fick ny framgaffel utan något snack då den hade släppt i en svets.
Jag köpte den främst för storleken hopfälld och den enda egentliga nackdelen jag har märkt är att den har lite smal hjulbas så den välter lättare i sidolutning men det vänjer man sig snabbt vid.
Hur klarar den ett flak?