Rapportera eller inte

I måndags hände följande:
När vi spelade 18-hålsbanan på Salem så gick vi förbi en tvåboll efter 9 hål som hade satt sig utanför kiosken för att äta. De var inte alls klara när föregående boll hade gått av green på 10:an.
Därför spelade vi ut utan att fråga. När vi skulle gå av så stod de plötsligt på tee och skrek någonting om att gå förbi men vi hörde inte riktigt så vi bara ignorerade och gick vidare.
På 12:an så damp det ner en boll precis bakom oss när vi precis hade passerat träden. Vi blev lite förvånade men sa att de antagligen visste att de inte kunde slå längre.
När vi sedan går över bäcken efter att vi slagit ut på 13 så möter vi den ena killen som säger att “ni kunde väl frågat om ni fick gå förbi”. Jag säger att “Ni var ju inte där så vi förmodade att ni ville äta klart och släppa förbi oss”. Inget svar på det mer än ett grymtande.
När vi sedan ska gå av green på 13 så kommer det en boll flygande över min kompis och landar på baksidan av green. Jag ropar tillbaka och frågar om de försöker skada oss. Svaret blir “Ni hade ju gått av green och jag ropade fore”. Ingen av oss hade hört något fore. (Sedan kan man ju undra varför de behöver ropa fore om bollen går mot green och de anser att vi har gått av green.)
Vi beslutar oss för att släppa förbi dem och inte riskera att bli träffade senare.
Vi vinkar fram dem och de går förbi och säger tack. Jag svarar “vi förstod budskapet”. Ingen reaktion från deras sida.
Borde jag rapporterat detta till klubben?

Absolut. Lämna hanteringen av genomgång därhän. Farligt spel ska alltid anmälas. Såna idioter har inget på golfbanor att göra.

2 gillningar

Håller med puttis.

Hade först gett dem en jävla avhyvling. Sen hade nog även jag rapporterat dem.

Rapportera!

Inte ok. En sak att andra golfare kan få ens blod att koka ibland, en helt annan att utsätta dem för fara just därför. Bara rapportera

1 gillning

Jag skulle tagit fram den batteridrivna borrmaskinen jag har i golfbagen och borrat några hål i deras bollar. Alternativt den vassa kniven och hyvlat av några bitar från skalet på bollarna.

1 gillning

Peggborr?

1 gillning

Köp en speedwaytuta.

Du är ju en lugn, lång och ståtlig yngling och känner säkerligen tjejen i receptionen.
Ta således reda på vilka det är som ni råkat ut för.

Be återigen tjejen i receptionen att boka in er boll framför deras boll så ofta det bara går. Ta långa raster. Går dom igenom utan tillåtelse, har ni tutan. När dom puttar eller slår ut.

Efter fyra-fem gånger borde dom ha fattat vinken.

3 gillningar

Haha, mycket bra tips.

Trådstarten är missvisande.
Det är inte om utan vad man vill få ut av att rapportera som styr.
Tror man att de ska bli avstängda så är det ingen idé.
Tycker man att klubben/ledningen bör bli varse om deras beteende… en ickefråga.

Det är självklart att man ska vädra sin upplevelse med klubbledningen.

Personligen så hade jag tagit fajten där och då. Jag är för tyken (töken?) för mitt eget bästa men jag hade def. fått min ilska ur systemet.
Hot om handgemäng är jag bra på. Det senare är jag säkert inte bra på alls så det gäller att hota med ackuratess och finess. :wink:

Egon

1 gillning

Rapporterat och rapporterat. Jag hade slagit min järn-7a runt nacken på idioten. Sen hade jag fortsatt spela.