Priser på simulatorgolf Trackman

Vad kostar simulatorgolf hos er?
Hos oss är det 175kr/timme om man köper “klippkort”.
250kr om man kör strötimmar.

Att jag i år hade lägre handicap vid slutet av säsongen jämfört med vid säsongsstart första gången på 20 år kan jag bara förklara med att jag körde simulatorgolf 10 gånger under försäsongen. Den här vintersäsongen skall jag försöka vara i simulatorstudion 2-3ggr per månad åtminstone.

Inneswingens prislista, ibland bokas Trackman 2 timmar ca 400kr.

Notera att alla priser är per bokad timma och simulator ( Spelarna i simulatorn delar sen på den kostnaden)

Vardagar innan 16:00: 300 kr/h
Vardagar efter 16:00 och helger: 350 kr/h

Seniorer(Pensionärer) innan 16.00: 185 kr/h, gäller endast måndag - fredag, vid bokning av minst tre timmar. Senior pris gäller ej på vardagar som är helgdag

10-timmars rabattkort: 2700 kr (270 kr/h

1 gillning

Ungefär samma priser här. Förra året spelade jag typ 1 gång / 14e dag.
Känns som det gjorde skillnad när man startade ute.

Men också för att träffas o tjöta lite

Tror det kostar 400:- i “medlemsavgift” och cirka 100-200 per timme här. Olika pris beroende av dag och tidpunkt.

Runt 400/tim i stockholmsområdet, om man inte har medlemsskap någonstans, då kommer man undan lite billigare och har bättre möjlighet och tillgänglighet.
Men du behöver inte vara medlem någonstans för att spela…

250:-/h på “obekväma” tider och 350:-/h på helger och sena eftermiddagar/kvällar.

Som platinummedlem har jag 30% rabatt på de priserna. Ska börja frekventera simulatorn närmare säsongsstart. Har varit dit två ggr hittills i vinter men det var några veckor sen sist.

Är det medlemsavgift för att man är rädd att säg 200kr/h/tillfälle istället kommer avskräcka folk från att prova eller är det för att ni som använder det mycket skall få en billigare produkt?

För det låter lite som man vill få ut en 500:ing av folk som inte tycker det är roligt sen. Aka ← this guy.

1 gillning

Eller också är det som vanligt att man vill ha in folk. De som provar och gillar det kommer tillbaka, de som inte kommer tillbaka direkt kan man locka och pocka så länge GDPR inte sätter stopp.

1 gillning

Ex i sthlm, indoor golf:
Medlemskap 24/25 – Indoor Golf Group
1250 sek

• 2 fria timmar
  • 20% rabatt på alla bokningar
  • Drop-in-pris fr. 160 kr/tim (för 1 spelare)
  • 10% rabatt hos IGG Concept Store
  • Kostar 990 kr för partnerklubbsmedlem

Tror det kostar cirka 400/år (och ibland finns erbjudanden om billigare) plus priser/timme på cirka 150-400 kronor lite beroende av dag och klockslag etc. Allt är styrt via dator/timers, så där finns för det mesta inte någon anställd på plats.

Tror man kan se det som en sorts administrationsavgift. Du blir inlagd i systemet och får ut en tagg som används för att låsa upp lokalen osv.
Jag ser inga konstigheter med den ordningen. Vem som helst skall såklart inte utan vidare kunna använda lokalerna.