Portmarnock Links

Portmarnock Links är ett fantastiskt ställe. Ett fantastiskt väder skadar inte heller.

Frugan gjorde sånär HIO på trean. Perfekt järnsjua som landade precis över bunkern, rullade fram och touchade flaggan.

Inget vackert scorekort! Två bollar borta och ett gäng sneda puttar.

Fick bli en G och GT som tröst.

Till den fina banan hör det utmärkta hotellet där jag hade turen att få ett fint hörnrum med utsikt över både banan och havet, och Howth på andra sidan.

1 gillning

Anledningen till besöket är att man gjort en del renoveringar och ändrat några av hålen - många till det bättre, men något faktiskt till det sämre (i mitt tycke). Ändringarna är dock helt färska och får sätta sig lite, man har inte ens gjort klart allt än - det giftiga 17e hålet ska t.ex. bli ett par 4 i stället.

1 gillning

Trevlig bana det där. Ännu trevligare är The European Links söder om Dublin som är en guldklimp, försök få tid där så får du en utmaning!:grin:

Varit där många gånger. Senast jag var där erbjöd Pat Ruddy mig att bli medlem. Förvånansvärt rimligt pris, men är man fattig så är man.

Rätt låg sannolikhet att man kan tipsa dig om en ny bana :joy:

1 gillning

Har du gjort ngt liknande reportage för Conwy, Nefyn och/eller Royal St Davids?

Ja, men det är styvt 10 år sedan nu och ett par webbplattformar sedan. Kanske dags igen.

1 gillning

Synd att man hatar att resa. Vore faktiskt ett skäl att bli rik.

2 gillningar

Nytt namn: