Nu är det snart dags att anmäla sig.
1:a Mars öppnar anmälan. (I fjol var det fullt 27:e Mars)
Det skulle vara kul med ett EagleGolf lag.
Gratis boende kan ordnas i Berras och Berras sambos ena sommarstuga belägen 10km från banan. I A-klassen räckte det med netto 1 bättre än handicap för att ta 2:a platsen som ger resepris.
Är han med tveksamma handikappet med?
Han är sänkt, och vi kör nog en till sänkning första dagen före tävling.
Nu har anmälning öppnat. Efter 9 timmar är 69 st. anmälda, dock innefattar ju detta även sponsorerna som har 35 platser. Det är inte riktigt som rekordåren då det blev fullt första dagen.
Nummer 73 blev tidigare förbundskaptenen i fotboll Erik Hamrén.
En Mårten, hemmaklubb Golf Uppsala har anmält sig, verkar bekant på något sätt.
Och nu är man själv anmäld som nr 77.
Har vi en tredje gubbe/gumma så att vi får ihop ett EagleGolf lag ?
Ojj check gav att jag hade ingen vidare pejl på hur långt upp i landet Ljusdal ligger.
Typ 70 mil neråt landet.
Skyldig. Men om jag verkligen dyker upp beror på en mängd saker. Vet inte alls hur sommaren ser ut. Eller mitt golfspel. Men jag ska göra mitt bästa! Ambitionen är såklart att spela.
En bit söder om mitten av Sverige.
Du ska väl ändå upp och hälsa på föräldrarna?
4 timmar med bil från centrala Stockholm får man räkna med. Jag har 3 timmar från Uppsala. Eller ja, 2,5 om man verkligen vill.
Ja det löser sig säkert. Var uppe igår faktiskt över dagen. Begravning av min faster. Tänkte stanna men morsan har influensa så jag tordes inte. Ska till Trysil på onsdag…
Var där förra veckan några dagar också och åkte skidor med ungarna. Vi hade ju sportlov då i Uppsala.
Nej det stora är väl om jag får ordning på spelet. Ville inte riktigt lossna förra sommaren. Vill kunna ha en någorlunda stabilitet så jag inte slår bort ett dussin bollar per varv…
Det löser du enkelt genom att bara ta med dig fem bollar i bagen.
Är lite sugen på att anmäla mig för att boka upp en plats, så kan man bestämma sig lite längre fram. Har varit sugen vartenda år.
Det som tar emot för mig är att det krockar med Ljunghusens golfvecka. Och sen vill jag nog ha med minst en kompis på tåget. Men jag har många vänner som golfar så det sistnämnda är ett mycket mindre problem än det första
114 anmälda, 198 platser.
Centrala Stockholm till Uppsala på E4 tar ju bara 45-50 minuter. Lagligt.
Beror lite på trafiken. Men visst. Jag tänkte nog lite fel då jag räknar med tiden att åka från E4 och in till själva Uppsala också vilket blir lite tokigt nu.
Uppsala är väl tokholm?
Skämt åsido… o annars är väl inte AIK ett Stockholmslag heller, om vi ska vara petiga?
Egon