PGA Tour Memorial 1-4 Juni

Muirfield Village, en av de bättre stoppen på USA-touren. Lingonets seger mot Rose(Som träffade en kille i skallen på 18:e) är väl höjdpunkten. Mest tragiskt annars kanske då Rahm ledde, men fick reda på att han hade Covid… Jack i studion och skakande hand med alla ynglingar en trevlig ingrediens. Och de sista hålen går inte av för hackor. Driven på det sista hålet måste vara tourens intressantaste slag på avslutningshål.

Men det är väl upplagt för en fight mellan the big two lookalikes, Scheffler är ju med och slåss varje vecka, och Rahm vet verkligen hur man tar sig runt MV. Lingonet har gjort bra ifrån sig på Memorial även på senare år och Noren gick lite bättre än förra veckan, men inga stora svenska förhoppningar.

Ja det vore kul om gurkan kunde ta det den här gången

Blir att slökolla lite ikväll

Tufft för Chad Ramey på första rundans 9:e hål. 4 bollar i vattnet, 13 slag.

Honom skall jag tänka på nästa gång jag får tvåsiffrigt i protokollet.

Den här Suh(får mig att tänka på en gammal Stiff-punklåt) var kul att kolla på. Lite som Morikawa på stereoider. Sen igen MV. Det är verkligen en bana som levererar, Jack har ju fått skruva på den kontinuerligt och han kan sina saker. Det enda av de sista 7-8 hålen som känns lite tråkstandard är väl 16:e, och det är inte dåligt. Blev sittande och kollande längre än jag tänkt mig, trots en massa studentbubbel och studentjunkfood under västen.

Kul tävling att kolla. Hårda greener är kul

Rory i ledarboll, check.

Kikade kanske 20min på 9:an, pladder pladder, växlade över till något mer givande.

1 gillning

Egentligen behövs inte kommentarerna alls, har Discovery ett par veckor till, där finns en main feed som visar detsamma fast med bara ljud från banan. Helt njutbart.

Sen finns väl få sporter, förutom kanske snooker, där det inte finns en massa dötid som behöver fyllas ut med småprat,som kan vara av varierande kvalitet.

Ibland undrar jag om snooker-kommentatorn somnat.

Kim Hartman är kung. Varför prata om det inte finns något intressant att säga?

1 gillning

Samma trygga sätt vid instruktion…