PGA : Players 2023 (9-12 mars)

Marquee group är ju en grupp spelare som är “namn”. Lite mer kända än dussinlirarna.

Kollade lite igår. Herregud så såsigt. Sen fick jag byta till Marquee group för o slippa kotletten.

Golf skall kommenteras av en pensionär som löser korsord samtidigt.

Förmodligen en teknisk miss, men Featured Groups saknar kommentatorer idag - så underbart!!! :grinning:

1 gillning

Exempel på typ bra kommentering: “Thomas har börjat varvet två över par och böhöver förmodligen sänka denna för att ha en chans att klara cutten.”

Exempel på typ dålig kommentering: “Thomas puttar för birdie, åhh han missar den. Då måste han ta igen ett slag på nästa hål.”

2 gillningar

Det är pinsamt att man inte skickar med samtliga audioströmmar och låter konsumenterna välja. Åtminstonde utan kommentatorer.

2 gillningar

Det sjuka är att Eurosport i sverige sänder med engelska kommentatorer på main feed, dom har tom med fanny(!) ibland då hon får prata engelska och hålla sig till sånt hon kan (exempelvis färgen på gräset).

Enda skillnaden är att man får reklam på Eurosport, men det är bättre om man vill hålla sig vaken än leaderboards, sjöar och blommor.

2 gillningar

Nu har det dykt upp en massa nya streamar i Discovery appen, bl a Alex boll.
Verkar som varje boll på banan sänds i en egen stream nu. :grinning:

Hovland går bra

Problemet är att dom listar ex “Main Feed” osv men sen när man öppnar det så är det featured groups eller liknande. Total oordning.

:laughing:

Hmm, nu inser jag varför inga kommentatorer hördes - man kan för varje stream välja mellan “English” och “Ambient Sound”. Den senare stänger av kommentatorerna och man hör bara miljöljudet - och jag hade tydligen råkat välja detta utan att veta om det :smiley:

Japp så är det. Funkar dock inte på huvudsändningen

Fast huvudsändningen ser man väl på just för att få svenska kommentatorer ?
Annars väljer man Main Feed och väljer “Ambient Sound”.

Som sagt tidigare så fungerar inte main feed när huvudsändningen drar igång.

Kanske ska ligga under humor-tråden.
Nu spelar ju Hovland bra så Haugsrud och Bjørnstad får vråla.

1 gillning

John Rahm har ont i magen och hoppat av :nauseated_face:

17:e hålet skördar sina offer (Ramey).

Och när vi äntligen har en Svensson i topp på ledartavlan så är han kanadensare :joy:

1 gillning

I top 15 skulle jag känna igen 5 spelare. PGA har just nu lite o jobba på med markadsföringen av nya spelare.

2019 efter 4 runder kände jag igen 11 av 15 spelare.

2 gillningar

De marknadsför ju sig nu😀

Tycker det är kul med lite mindre kända. Får se hur det ser ut när det drar ihop sig

1 gillning