Prioriterad tävling så hela konkarongen på plats utom Cam. Svenskarna - Noren, tydligen ur form, Lingmerth, tydligen i. Om jag fattat rätt så fajtas Åberg, som också är med om ett tourkort. Nåt slags datum skall han fortfarande vara etta på amatörlistan och den här räknas tydligen.
Varmt skall det vara och inte så mycket vind om man får tro vädersiterna
Bay Hill, lite som Torrey Pines, jo man kommer ihåg den som en rätt bra TV-tourbanan men man minns inte ett enda hål från tidigare år. Kändes alltid som en lamare variant av PGA National under de gamla Florida Swingåren då Blue Monster fortfarande var med. Men nu är det Arnies bana, och har då fått den här premier leaguestatusen.
Roligaste elitbollen på pappret är kanske svärmorsdrömmarna Rory och Homa tillsammans med Hatton.
Minns ni Big Five? Alla stora köttiga killar utom möjligen Tiger som var deffad. Tigern var väl leoparden. Nu har vi Rahm och vi har Scheffler, men vad för djur på savannen är Rory?
4.3.3.1 Any professional event (with amateur participation) included in the Official World Golf Ranking (OWGR) or the Rolex Rankings is eligible for WAGR .
Whaat? Lundensiska är ju värsta mys-dialekten med sina riktiga r och den småförnumstiga sjungningen, Den där grötskånskan är nåt annat. Riktig Kal P Dal skånska är cool, var också svårt förälskad i Svedalas vackraste innan jag träffade hustrun så det Malmönära ringer skönt i mina öron, ja du Kalle. Henriks J’s är ett exempel till, lite väl putsad kanske.
Förresten lät Åberg mindre så i reportaget igår, det är väl svårare att försvenska då man får en mick upptryckt i nyllet och är inställd på amerikanska. Men Go Eslöv idag! Börjar kännas lite Annika/Jesper i luften.
Ikväll kommer jag titta på golf på TV första gången sedan senaste majorn.
Är lite nyfiken på Åberg.
Fick skifta runt kanalerna som ingår i abonnemanget så att Eurosport 2 är med, där golfen visas.
Gillar moderna dynamiska TV-abonnemang där man kan byta kanaler som ingår utan att behöva vara låst till en viss uppsättning kanaler.
Vilken jävla action vi bjuds på. Var längesedan jag såg en sådan bergochdalbana. Blandas birdies med bogeys (och värre) hej vilt bland de i toppen. Skulle behöva gå och lägga mig men kan inte stänga av
De som inte vinner idag av Spieth, Kitayama, Hatton, McIlroy, Scheffler, Hovland kommer garanterat ligga och gräma sig när de ska gå och lägga sig ikväll med “varför gjorde jag inte bara X eller Y så hade jag vunnit”. Känns som att det kommer vara små marginaler som avgör det här. Upplagt för ett rafflande särspel.
Kollade till frukosten. Fin underhållning, spännande ända in i slutet. Hade väl hoppats på Rory som vinnare men Kurtan är bättre än Hatton, Scheff och Norrbaggen i alla fall.
Trist nog är Discovery ännu segare är Viasaten. Snabbkolla till frukosten är inte riktigt njutbart. Spinner på varenda tiosekundershopp. Man får hoppas att tele2 plockar in discoveryn så man kan få den på Tivon. Intressant att se vad Eslövs insats kommer att göra på WAGR. Kan inte vara fel i alla fall.