Felet begicks nog när tävlingen bokades kl10 en sen dag i oktober. Alternativt så lägger man ett startförbud hela dagen men det gnisslas det nog en del om. Förslag ett startförbud hela dagen och när man har en stabil prognos utan frostrisk så öppnar man upp för spel.
Ok, då ville du bara klargöra det jag skrev då?
Egon
Nja. Jag uppfattade att man bedömde när man kunde gå ut baserat på när prognosen sa att nollan skulle passeras. Jag skulle nog lägga på 1-2 timmar om det är klart ute på den prognosen om man vill ha marginal.
4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Greenkeepers revenge
Precis, det var ju det jag ”gnällde” över i inlägget. Jag skrev bara det inte rakt ut och idiotförklarade TL.
Egon
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Greenkeepers revenge
Frågade i receptionen idag, “det är så det är på Gamla Banan” var svaret jag fick. De vet att andra klubbar stryker tider som påverkas av frost, men det gör man inte på Bokskogen. Orkade inte fråga efter någon förklaring.. suck.
På vidbynäs och kallfors avbokade dom tiderna till ett visst klockslag så det var bara å leta ny tid.
Alla golfare vet att det är frostrisk.
Så har det varit på alla golfklubbar jag har varit medlem i. Jag gissar att den äldre stammen har för mycket att säga till om i det här fallet. Det är de som är ute tidigt på morgonen. Møg.
Och det märkliga är sannolikt att det är den äldre stammen som borde vara mest vana vid hur det (i princip) alltid varit… Men, då hade de säkert barn, arbete och inte tid att spela på morgonen…
Sorgligt att läsa hur dom gjjort hos er
Ja, det är faktiskt totalt obegripligt. De som tar risken att det blir frost på morgonen blir belönade. De som är kloka och bokar senare på dagen förlorar.
Motion till årsmötet. ?
Ja, det hade kanske varit en god idé. Jag ska prata med fler och höra vad de tycker.
Hur många gånger om året har ni frost? 2? 3?![]()
Morgonfrost, ganska ofta. Men det brukar släppa tidig förmiddag.
Årets pet peeve: folk som skall se drogade ut som image (billie eyelash, post malone etc). Peg Parnevik på vartenda jävla bild.
Så var det dags igen. St Arild rakt in på listan över klubbar att inte besöka, dom skjuter starttider vid frost.
Ett bisarrt sätt. Obegripligt, faktiskt.