Pågående tourtävlingar *Spoiler*

LIV-tävlingarna har väl inte så starka startfält, många av de bästa som spelar på annat håll. Jag skulle inte jämställa LIV-tävlingar med majors.

Som det ser ut nu är det väl just under majors alla de största kommer att mötas. Onekligen är startfälten starka på LIV tävlingarna. Dock antagligen snäppet under de upphöjda tävlingarna på PGAtour. Svårt mäta det nu förstås. Möjligen kan resultat just i majors ge en fingervisning.

Det gör jag inte men båda sorterna har högre spelarmaterial än pgatouren just nu. Det kommer naturligtvis att jämna ut sig med tiden.

Rahm, Smith, Koepka , kanske Bryson , Dustin o Oosthuisen är världstopp. Resten på LIV är utfyllnad
Resten habila spelare som kan vinna nån turnering

Ungefär som på PGA , fast där finns fler under toppen

Känns som om du viftar bort en hel del kvalitetsspelare … bara sådär.
Tänker inte nämna namn för då blir det bara pajkastning.

Att varenda pga-junkie kallar LIV-spelare sellouts är ju inte konstigt. De flesta är Amerikaner och där är mångfalden så stor att dumheten sticker ut än mer.

Toppspelare på pga består av kvarvarande och upcoming kvalitetsspelare som inte tagit steget till LIV, många unga talanger samt en hel del dagsländor som reinkarneras med några års mellanrum.

AlbertS kommentar ovan behövde ifrågasättas lite för hur ogärna jag än vill säga det så är många av dessa okända spelare högt uppe på owgr varesig de är en dagsslända eller nästa stora stjärna.

Egon

Man får väl köra en Rydkvist Cup mellan de 12 bästa på LIV och PGA för att avgöra saken. Skulle tippa det skulle bli hyfsat jämt skägg.

Speciellt om det är en uppsatt bana modell major-svår.

Skulle vilja ta ett ex från DP nyligen.
Riktigt j-a otroligt bra slag från många spelare och sen fluffade många sin flopp på det drivbara par4 i slutet (16 eller var det 17?).
Osthuset, Stenson och tom. Mickelson hade gått för en chans till en putt före en supertight chans-flopp,

Egon

Nja, pajkastning kan vi skippa, tycker bara det är kul att man kan ha så olika uppfattningar om saker.
Menar alltså Alberts kommentar om att LIV har bättre spelarmaterial än PGA.

Som jag skrev ovan tycker jag toppspelarna är på samma nivå och spelarna under på samma lit lägre nivå.

Sen fattar alla att nästan alla kan vinna om de får till det en specifik vecka.

Tycker tourerna kan existera parallellt, tror inte det kommer bli nån deal nu med blandade startfält MEN som konsument tycker jag det är tråkigt när inte alla spelar o konkurrerar i samma tävlingar

Vi får se fram mot majors, och så får vi hoppas att LIV får OWGR-poäng snart så fler därifrån får vara med

1 gillning

Så svagt var väl inte startfältet? Många vinnare på senare tid och många som placerat sig bra. Sen att dessa inte presterade så bra på en tävling som visade att man kunde scora riktigt lågt, ja det var ju synd för dom såklart.

Men -29 skojar man inte bort oavsett motstånd.

1 gillning

Vi kan helt enkelt inte lösa det här utan en ryder cup mellan PGA och LIV.

1 gillning

Hade varit coolt men det händer troligen inte. Vad tror ni andra om ev samarbete.? Senaste jag hörde var att de siktar på att bli klara till Masters.
Men jag är skeptisk nu efter Rahm-värvningen.
Och hur skulle det se ut? PGA spelarna lär ju inte vilja att LIV -spelare tar en plats i en PGA -tävling .
I LIV -tävlingarna finns det ju utrymme för mer spelare men då får ju formatet ändras.

Eller så handlar samarbetet om nåt helt annat än blandade tävlingar

För övrigt Åberg i feature group imorgon . Med Rose och Matsuyama

1 gillning

Blixt, Kinberg, Söderberg, Dantorp i Ras Al Khaimah ser jag. Eller, jag såg dem på beach partyt här ikväll … :slight_smile:

Pro-am imorgon. Kul!

Jag tror att pga behöver släppa LIV-spelarna fria. Hur det sen passar in med quid pro quo… vet jag inte.

LiV’s lagtävling är ju en stoppkloss (avs. fri marknad) och tyvärr vill de nog inte släppa den.
Rent krasst tror jag att LIV vill ha stora brands kopplade till sina lag. Typ red Bull, monster och kanske tillverkare av golfutrustning eller bilar.

Egon

2 gillningar

Så kan det ju bli, men på vems bekostnad.? De har ju fyllt på underifrån

And the hits just keep on coming …

1 gillning

Söderberg går med ena Höjgård och Olesen, ligger ändå fyra under. Det är starkt.

Inte underligt, jag visade honom vad han skulle undvika igår.

3 gillningar

Hur länge orkade du dra in magen? :wink:

3 gillningar

Han fick en mjukstart med halländska, det förklarar allt.

1 gillning