I know. Men som många sagt skulle han ju kunnat få en av amatörplatserna då.
Spännande upplösning i Honolulu, Skönt att inte Bradley vann, har lite svårt för honom. I och för sig lite jobbigt med alla dessa amerikaner som måste tacka Jesus först, men åtminstone jag har vant mig. Annars, det var bara Pavon som lyckades göra ett riktigt bra resultat av de som fått kort via topp i DP.
Alla som tackar gud eller jesus borde bli diskade om det inte varit så att en av dem faktiskt varit caddie.
Måste man inte bevisa att man fått råd då?
Golf är en gentlemannasport. Om man medger att G eller J hjälpt till bör det räcka för diskning.
Om nu en spelare som vi andra förmodligen skulle kalla en mycket god spelare går 53 över på fyra rundor, då kanske int e banorna är så enkla som man lätt kan få uppfattningen om här ibland?
Mycket i skymundan, Jonas Blixt missar cutten på KFT, med score 14 över då cutten var -1. Tråkigt, har alltid gillat den glade värmlänningen.
En normal klubbpro tränar nog inte så mycket själv om han tll vardags rattar en golfklubb och håller lektioner.
Kanske han håller nivå som någon med 1 till 3 i handicap i sina bästa stunder. En 3-handicappare i 50+ åldern skulle nog skjuta kring 85 slag på en tour-bana i snitt. +53 känns som ett tämligen normalt resultat för en sådan person.
Rory och Meronken fint iväg direkt från startfållan. Emirates är ju en underhållande bana, kan bli kul. Får se om Blomme och Uppsalasvensson har fått med sig förra årets fina form.
Det var nog det okändaste namn jag sett i topp på en stortortoursleaderboard
Vem?
Egon
I Canada var han tydligen känd
Vem!?
Du skriver ditt inlägg utan referens och efter att du själv ovanför kommenterar en DP-tävling.
Det kan väl omöjligt vara Rory eller Meronk du menar!?
Egon
Enda kanadensaren i fältet?
Anders mumlig och otydlig? I am shocked!
Bara när jag har lust…
OK, Springer.

Bara när jag har lust…
OK, Springer.
Aha, så du har bra koll då eftersom du inte nämner Duncan, Greyserman och Whitney m.fl.
Egon
Nej då
Kul att Norén får till det igen. Tio under igår (med en dubbelbogey). Kanske snart är dags för den där första vinsten?
Kompakt mörker i Dubai dock. Söderberg -3 och nån mer svensk på even medan övriga missade cutten. Får se om jag får lira med någon av dem nästa onsdag.
Är det pro-am på gång?