Ludvig Åberg går ut fem över åtta. Kanske syns lite i bild efter hans insats de första två dagarna förra veckan.
Är Blixt skadefri nu ? Han har ju haft problem de senaste 4-5 åren.
Snacka om att läsa fel! Jag fick det till att han var fem över efter åtta, vilket jag visste att han inte var
Men en hygglig runda av Ludvig igen.
Men blixt, var kom det ifrån?!
Klar himmel?
Såklart!
@Anders kollar du Tourcast via PGA-tourens hemsida? Rätt schysst för den som inte vill vänta en massa.
Ludvig Åbergs 14:e hål - not so good: TOURCAST
Jonas Blixts 14:e hål - slightly better: TOURCAST
Tourcast har jag missat, fram till nu. Vilken grej!
Det händer att jag kollar där. Bäst var nu nån major, tror det var Masters, där de la upp alla slag för alla spelare med videosnutt.
Tror nog att de har med det mesta även i vanliga tävlingar, men jag har inte sett så våldsamt mycket av det.
Bäst vore om man kunde be nån AI sätta ihop en sammanfattning av en spelares alla slag via Tourcast och få levererat som videosnutt.
Det blev lite av det på den där majorn. Och ibland lägger de ut “all shots by…” som just videosnutt. men det är sällsynt.
Finns i allafall en 8 (!) min lång intervju med Jonas efter hans runda:
https://www.youtube.com/watch?v=rfUIoImPduU
Nu får vi hoppas att det inte blir som det oftast blir när en relativt okänd spelare (ja, inte för oss på forumet så klart) leder efter första dagen - att andra dagen blir en typ 80-runda och i värsta fall tom en missad cut
I kvällstidningssammanhang är alla svenska golfare doldisar utom Parnevik, Stenson och Sörenstam.
Björk är mycket sällan under cut-linjen, år efter år. Är imponerad av såna spelare, som inte gör så mycket bogeys, som inte, som typ Söderberg allt som oftast hittas långt under cutlinjen. Man undrar lite om det är en stabil sving eller ett stabilt psyke som skapar såna resultat. Det är väl inte ekonomiskt smart, proffsgolfen är ju gjord för att tävlingar skall vinnas, men jag tycker det visar mycket golf att inte göra dåligt(önskar man kunde komma dit själv… jag var där innan slicen kom smygande)
Åberg är i streamen Marquee Group idag
VM i efterklok.
Det är inte svårt att analysera med facit i hand och bara titta på det senaste eller rättare sagt det senaste man vet om spelaren.
Björk är från/har tränat i Växjö.
Jag har spelat med rätt många från samma klubb i div. tävlingar och de berättar en helt annan historia än den du läser dig till nu.
Det har varit många år av missade cutter och choke de 2 sista ronderna.
En stor eloge ska han ha för att han hållt i och lärt sig av sina misstag. Det är det som ger den analys du så lättvindigt gör idag.
Söderberg går möjligen samma väg … eller inte. Spetskompetensen verkar, enl. mig, vara något högre. Möjligen är det det som gör att missarna syns mer.
Egon
Kanske tidigare men inte de senaste åren och det är vad jag talar om. Bara kolla hans resultat. Vad har jag påstått mer än det?
Called it. Almost.
Hatar när jag får rätt när jag inte vill det…
Med sin 73-runda var Blixt med 2 slags marginal klart sämst andra dagen av alla som klarade cutten
Just i Blixt fall, så är det väl som han sa i nån intervju då han just slagit igenom, att bollarna kan hamna lite varstans men på green är han giftig. Då han får ordning på svingen blir han farlig. Lite som Lagergren. Han slår inte kort, Blixt, och har en vinnarskalle.
Det var kul att se Eslöv i marquee groups, tack för påpekandet! Känns ju som en som är för världseliten. Just det där sättet att bara sätta ut bollen 300 meter, synbarligen med samma självklarhet som jag upplever att andra har då de slår ut med järn… drev ut Young på var och varannat hål. Få se då det börjar gå lite emot på lördag eller söndag.