Det var helt och hållet mitt fel
Slog över till golfen precis när Ludde skulle enkelt putta för par på hål 12 - och då missar han så klart
Sedan efter trippel på 13 och ny bogey på 14 så bytte jag kanal igen.
Efter det spelade han bra igen såg jag sedan…
Två över på tre då man ligger bra till
Och återigen… eagle för att komma upp på förstasidan, sen direkt tvåöverpåtre.
Efter två rundor av SCO trodde jag att Åberg hade hittat ett stabilare spel. Jag hade fel. Treputtarna regnar in och ett haveri per runda verkar vara givet.
Såg LIV-tourens avslutning på Valderrama. Det mest anmärkningsvärda var Fat Reed som slog en sned drive på 17 och sedan fick en mycket märklig fri dropp ut vid tians green, där han sedan droppade fyra(!) klubblängder åt sidan, skyfflade upp bollen på 17 och sedan gjorde ett ganska normalt par.
Rött är droppen.

Och återigen… eagle för att komma upp på förstasidan, sen direkt tvåöverpåtre
Tur att du hittar dina guldkorn likt alla andra sektledare.
Ingen tror på dig.
Egon
Tror på vad?
Kolla slutet på LIV Valderrama och lyssna på intervju med Rahm precis efter att det står klart att Gooch kommer att slå honom. Och lyssna på den med Gotterup efter segern i Skottland. Individuellt/kollektivt och olika kulturer.
Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: The Open 2025
Idag startar damernas Scottish Open där Lottie Woad gör debut som proffs.
Ska bli intressant att följa henne.

Idag startar damernas Scottish Open där Lottie Woad gör debut som proffs.
Ska bli intressant att följa henne.
Och nu leder hon efter 14 hål och 6 birdies
Hon ser ut att ge bollen ej rejäl smäll. Inte riktigt den “normala” damsvingen.
(British) Senior Open på vackra Sunningdale är trevlig TV. Engelska kommentatorer av gamla skolan, välkända spelare också av gamla skolan som spelar snabbt. Gubbarna slår ner i bunkrar och ut i bekymmer men löser det för att de verkar tro att det fortfarande är balatabollar och persimmonklubbor som ska skruvas och jobbas med.
Topp tre är Björn, Harrington och Choi och jagar gör bl a Els, Pavin, Leonard, Yang, Lawrie, Goosen, Gimenez och Cejka. Häggman bäste svensk. Ingen som tittar bryr sig dock om vem som vinner.
Hedbanorna som Sunningdale, Walton Heath, Berkshire m fl måste vara fruktansvärt roliga och vackra banor att spela.
Vill du berätta lite mer om henne?

Vill du berätta lite mer om henne?
Lottie Woad ?
21 år gammal.
Etta på World Amateur Golf ranking sedan juni 2024 tom Juli 2025 då hon blev proffs.
Vann 2022 Girls Amateur Championship och 2024 Augusta National Women’s Amateur samt nyligen KPMG Women’s Irish Open och säkrade då sitt LPGA kort.
Spelar nu i Scottish Open för första gången som proffs.
Och leder efter två dagars spel.
Tony Finaus 13:e hål på 3M Open. Lätt att känna igen sig.
Bra runda på väg för Alex Noren, -10 efter 17 hål trots en bogey.
Norén och Svensson på förstasidan av leaderboarden! Det gillar vi att se!
Norén hann vara i delad ledning i typ 10 minuter. Sen kom en dubbelbogey