Verkar vara typ topp 3-4 så han har ett jobb framför sig
Såklart, men en bra start minst sagt, det vore svinkul om han skulle lyckas ta sig till sista steget.
Tänk om Åberg kunde undvika dubblar? Sju birdie i rond ett…
Och lite märklig dubbel på 10an.
Perfekt utslag, och blir kort, dessutom såpass kort.
Känslan är väl att marginalen måste vara klart bättreän att slå den i vattnet. Att jag skulle ha gjort detsamma är en sak, men inte på den nivån kan jag tycka.
Ja, den var lite konstig.
Wedge från cirka 105 meter och han slår den (min bedömning) 6…8 meter kort, lite beroende av hur mkt spinn han ville sätta.
Sedan fjärdeslaget, efter dropp, som han då lägger både vänster och långt. Kanske förståeligt för att inte riskera trippel/fyrpel, men knappast vad jag skulle tro att Weltklasseproffs tycker är ett schysst slag.
Slå wedgen ett skapligt antal meter kort är sådant som händer även tourproffs, någon gång då och då, så kanske är det bara “business as usual”?
Han rullade ju sedan i birdies på 16, 17 och 18. Det var en bra spurt och antagligen bra för hans eget välbefinnande.
Står hon på en karta? Eller är hon i St Andrews?
Hon är på St Andrews i St Andrews i Skottland i Storbritannien på brittiska öarna.
Vadå på? Du pratar i nattmössan. Hon är möjligtvis på Old Course i St Andrews. Inget annat.
Heter golfklubben Old Course eller St Andrews Golf?
Hur kallt kan det vara i Augusti på de breddgraderna?
Banan heter Old Course. Staden heter St Andrews. Där finns många klubbar, hon är inte i/på någon av dem.
Hur j-vla kallt som helst. Tro mig. När det driver in kallt dis från havet och vinden ligger på kan man frysa oändligt mycket där.
Men var f-n är hon då?
That’s for me to know and you to find out.
Har du ingen bild på hennes skor?
Fy faan, det trodde man ju inte riktigt
13-15 grader och 16 m/s i byarna. Lägg på Puttarens morgondimma så kan det nog vara skapligt kyligt.