Säkerligen har de något hundratal utvalda i träning.
Kollade startlist till OS-golfen. Några kommentarer.
USA 4 spelare?
Ingen Bryson?
Spanjorerna har Rahm och Puig. Inte rädda för LIV. Sen, är verkligen Puig deras tvåa? Sergio?
England har inte med Hatton, antagligen deras bästa.
Coolt att Rory spelar för Irland.
Danskarna tar med atlantflygarn istället för Rasmus.
Tyskarna har inte med Siem. Ett misstag imho.
Australierna, ingen Adam Scott
Folk i allmänhet klickar. Allt du gör på en webbplats mäts så beteende är känt.
Internet plockar verkligen fram det sämsta hos människan. Likes visar på nåt ännu värre. Men ok, vi får väl de nyhetssidor vi förtjänar, då?
Finns ju ett antal sporter där OS inte har högsta status. Herrfotboll, golf och sen såna där livsstilssporter. Vet inte ens om alla är med men på sommaren är det väl typ vågsurfning och skateboard. Några fler?
Det var väl världsrankingen per 25 juni som gällde för vilka som skulle bli uttagna?
Varje land fick ha med 2 spelare.
Sedan vill ju inte alla vara med av olika skäl.
Inte så mycket rekord i simbassängen, skall tydligen bero på den grunda bassängen, “bara” 2,15m. Nu är rekommendationen från internationella förbundet 3m.
Paris anläggningen går efter OS inte att använda för internationella tävlingar då reglerna skärpts och tillåtna minimidjupet blir 2,5m
Vet du om de använder en redan befintlig arena eller har byggt en ny med OS och andra mästerskap i åtanke? I det senare fallet känns det som att de missat målet en aning…
Det är en gammal arena.
De bygger upp en pool i en vanlig arena. Den ordinarie simarenan hade inte tillräcklig kapacitet för att klara publik och allt annat.
Det är vanligt nuförtiden att man bygger pool i hockeyhallar etc.
From 2023 måste djupet i en sån pool vara 2,5 meter, men eftersom Paris fick OS 2017 kan de använda sig av de regler som gällde då.
Så har en av OS största favoriter gjort ett ordentligt träningspass. Katie Ledecky på 1500m frisim. Har de 18-19 snabbaste tiderna genom tiderna. Hennes världsrekord är mer än 20 sekunder bättre än personbästa för näst bästa simmare.
De förlorade knappt i finalen. Efter finalen var de tvungna att vara på presskonferens. De svarade kort på tre frågor.
Mystiken finns kvar, det vi fick reda på var:
- De har bara spelat i Nordkorea
- De ska ta guld nästa gång
- De har inte fått några gratulationer hemifrån
Mystik, knappast. Kommunismen i sitt värsta väsen. Idealism.
Att man inte får någon slags överblick alls. Går jag in på en sportsida vill jag se tydligt sportnyheterna i prioritetsordning med inga som helst okvädna visor. Och ja, ja kommer då kllicka på de jag tycker är intressanta. Nu för jag bara ett rörigt flöde med en massa ord. Och lika stora blaffor bild och text. Du Vattenmannen lär väl minnas nyhetshemsidor a la 2004, med tydliga menyer. Varför är de sämre än dagens flöden?
CNN kör faktiskt fortfarande den modechangen och de lär inte sakna klick.
Håller du med?
Annars rekommenderas Radiosporten. Radiosporten | Sveriges Radio
Men din version, varför kör tidningarna med dessa bedrövliga flöden?
Använder fortfarande text-tv flitigt
Främst 377