Tro det eller ej, jag spelade vanlig volleyboll i Ängelholm i mitten av 90-talet. Då började det bli populärt i vissa lag att krama bollen vid passningen över huvudet istället för att direkt stöta den. Detta har stört mig sen dess och tror alla gör så idag. Likadant började beachvolleybollen bli poppis men det har jag också vägrat Men grattis eller nåt!
Stackars Finland. Inte en enda medalj i OS.
91 länder har tagit medalj hittills i OS.
Måste vara landssorg. Lite får jag känslan att mycket av sisu rann av finnarna efter dopingskandalen med skidåkarna.
Norge kom däremot igen starkt på slutet. De hade legat före oss om det inte hade varit för Hellvig-Åman
De hade lite för dåliga läkare i Finland, de som är skickliga inom doping ser till att ligga under gränsnivåerna när det är mästerskap. Men ligger man strax under gränsen är det ju inte doping, lite moment 22.
Liten sidoparentes, det var egentligen mening att boken bakom begreppet catch-22 (moment 22) skulle hetat catch-18 men samtidigt hade Leon Uris kommit ut med sin bok mila-18, så att undvika förväxling bytte Heller till 22. Siffrorna 11,14 och 17 diskuterades också.
Han var grym där, enligt sonen som följer NBA väldigt noga är det typiskt honom när han är i form. När det drar ihop sig mot slutet av matcherna stänker han i 3-poängare. Har ju vunnit poängligan 2 gånger i NBA, när han är så pass kort som han är imponerar det på mig.
Han är tidernas bästa skytt (från downtown) och det är minsann inga sopor som finns på listan av bra skyttar.
OS är tydligen inte över ännu. Ett väldigt dribblande i gymnastiken med medaljer, överklaganden mm.
Snart Paralympics . De verkliga hjältarna
Har aldrig fattat varför Paralympics går före OS.
Hade det vart före hade det blivit lite förfest, nu blir det mest bakrus…….
O testa arenor , transporter mm lite light
Konstaterar jag att folk (generalisering) är ganska puckade. Denna Raygun som får spaltmeter och tillägnas krönikor. Varför? Nyhetsvärde noll. Underhållning noll. Njutbart skrivna artiklar? Icke. Klickonomi från början till slut.
Bara lägg ned hela grejen.
Meme’s är roliga men om man inte har de sociala medierna som krävs för att se dem behöver man inte läsa om dom på dn.
Det enda man kan vara säker på är att ett meme är ute när “vanligt folk” vet vad det är och försöker vara roliga.
Ungefär som när 50+ gick på bussen till St Andrews och sjöng på på hooyas låt sådär 5 månader för sent. Bara pinsamt.
Det är inte mediat som jag saknar. Det är snarare en “brist” bakom pannbenet.
Det är väl lite pikant att hon mer eller mindre på egen hand skämde ut en hel gren så att den inte får vara med nästa OS.
Det hör också till historien att hon mer eller mindre tog ut sig själv till OS trots att hon måste ha fattat att det finns personer i Australien som är långt bättre än vad hon är. Tycker det är respektlöst.
Det här tycker jag var ett bra perspektiv. Rayguns flopp är en värdefull gåva till oss | David Lagercrantz | Expressen
Sporter där man kan ta berusningsmedel samtidigt (och med fördel bör göra det) hör inte hemma i OS. Golfen inkluderad.
It never stops!
Vad är det med den där Raygun? Försökte kolla lite på YT såg väl ut som då alla andra håller på och snurrar. Men det var svårt att hitta nåt där man verkligen såg vad hon gjorde det är mest en massa lustigkurrar som gör “content”. Men man ä väl en som int begrip. Förstår inte simhopp och gymnastik heller.