Orka RS10 CB

Fick hem mitt Orka RS10 CB set i söndags. Vilka skönheter dom är. Samt vilken mysig känsla vid bollträff.

Skaft: Wishon Red 105 Stiff.
Grepp: Star Grip - Sidewinder.

3 gillningar

Snygga!!

1 gillning

Fint. Men köpte du inte de där Nordica nånting?

Det var ju länge sedan…

1 gillning

Jo. Min första tanke var att bara göera en skaftfitting, då jag ville köra grafitskaft. Dessutom så hade jag provat ut Orka RS1X innan jag köpte OneSwing. Men då RS1X var restat i 2 månaderr så behövde jag ett set att spela med. Sen blev det ändå att jag provade ut RS10 CB. Vilket var tur. Då jag slog dom bättre när jag jämförde med RS1X med samma Wishon skaft.

Tack. Visst är dom.

Tänk om dom japanska tecknen betyder “slicekungen” :smiley:

Får hoppas dom levererar!

1 gillning

Snygga. Hoppas fittingen är värd de många extra tusenlapparna. Klubborna är ju troligtvis inte sämre än nåt annat ”white label ”-forged.

Nu ska du väl inte sälja dem inom det snaraste men Jag tror nog ändå att om skaften varit märkta med tillverkarens namn (pöbeln känner ju till true temper bättre) och huvuden varit lite kändare, så hade de varit mer lättsålda sen.

Egon

1 gillning

Jag har aldrig köpt ett par klubbor med en endaste tanke att sälja dom vidare. Har nog aldrig sålt nån klubba öht. Om någon vill ha skräpet är dom givetvis välkomna att hämta.

Det är nog lite annan sorts problem om man köper så mycket att man måste sälja :smiley:

Såg först tapeten sedan avsaknad av list vilket gav på ett bord greppen o resten.
Borde varit tvärtom ordning.

Inte jag heller och om du läser mellan raderna (tyckte iofs. att det var ganska klart) så menade jag att priset måhända smakade … men det smakar bara i fh. till upplevd användbarhet.

Det är dyrt att köpa golfutrustning… för dyrt. OEM kostar mer än ”white label” el. noname men värdet/prislappen beror på märket.

Jag har klämt på, sett och tom. köpt bättre kvalitet än OEM för en spottstyver. Det betyder på inget sätt att jag gjort en bra affär. Vadå? Köpa kvalitet för 1/5-del av OEM.. det är väl bra? Njaa, bara om man använder det. Värdet på beg.marknad är nära noll.

Egon

För att tal i klartext:

Wishon-skaft är gjorda av True temper. Man kan ju höja Tom till skyarna eller så kan man se det som ett made for. Jag tror på Tom men retail kostar inte mer än TT’s.

Man smider inte klubbor i England och man beställer helt enkelt från ”Asien” enl. sin egen design. Du har väl ”Solid” på datorn AlbertS…. bara att rita på. Jag har ingen tanke om att det ”ritats” speciellt mycket. Logon kanske!? Vi snackar alltså modell Kirkland från Costco. Där har du dess rätta prisbild. Exkl. fittingen då (läs, därav kommentaren om de extra tusenlapparna).

Obs! Jag hyser ingen tro om att de är undermåliga på något sätt, tvärtom. Jag har bra erfarenhet av noname och forged. Däremot så tänker jag på hur hutlöst dyrt det är när jag också vet att specialdesignade noname-huvud inte kostar mer än ett dussin bollar/set om man gör det till en business. Sample kostar väl som 3-4 dussin.

Egon

mkt offset?

Hanterbar för ögonen.

1 gillning

S2S Red grafitskaft är inte specificerat att vara made by True Temper enligt ChatGPT. Den säger att Wishons stålskaft är gjorda av True Temper.

Ok, my bad. Wishon red 105 stiff finns även i stål och det var den beskrivningen jag gick på.

Egon

1 gillning

Tidiga grafit skaft från Wishon kunde vara vad som helst typ kvalite budget.
Hoppas det är bättre nu

Har inte hört något om det. Men dessa har jag provslagit ett antal gånger innan jag bestämde mig för grafit. Då slog jag även Xcaliber Rapid Taper 105, MMT 105 samt Axiom 105. Wishons S2S Red var precis lika bra.

Det gäller o mäta, profilerade rätt många Wishon skaft får “länge” sedan och de var enligt mig då budget kvalite.
Men som sagt kan vara bättre numer.

Bättre bilder

1 gillning