OneSwing

Nordicagolf har börjat sälja järn av märket OneSwing. Två modeller HB01 och CB01, som borde ligga i samma liga som Takomo 101 och 201 (ev. 301 CB).
OneSwing kör precis som Takomo med KBS skaft och Lamkin grepp,och även prismässigt är de så gott som lika.

Jag hittar ingen information alls om OneSwing , så är det någon som vet något mer om dessa järn?

Ganska snygga!
Satte ihop ett set till en kostnad på dryga 7000

P790-kopior

Gjorde en random lekmannasökning och fick fram priser från några hundra/set. Valbar logga och min. 50pcs.
Liknar samma prisbild som när kloner var på modet.
Naturligtvis bättre priser om man går direkt på en leverantör och bemödar sig med ett besök i Kina. Försöker minnas/killgissar att det låg nånstans runt en femhundring för forged 1030 eller lite billigare 8620 för ett antal år sedan. Rätt så ögonöppnande när man inte ens får 8 grepp i SE för den summan.

Btw.
Sånt här ”rostfritt” som pressas fram och svetsas ihop… bör vara betydligt billigare än massivt kolstål med beläggning varesig det är forged eller ej.

Egon

OneSwing är Nordica Golfs egna märke.

Jag har testat både CB01 och HB01. Riktigt trevliga och snygga järn.

Önska bara man kunde köpa enskilda huvuden så man kunde bygga både HB01 och CB01 till samma spec för en 1:1 jämförelse.

CB01 påminner specifikationsmässigt mer om Mizuno JPX Tour modellerna.
Det var den modellen jag gillade bäst. Både HB01 och CB01 ser bra ut.

HB01 ser inte bulkig ut alls. Utan är riktigt stilren och snygg för att vara en Hollow body. Har lite mer rundad leading edge som man lägger märke till vid adressering. Medans CB01 har en väldigt rak leading edge och den ligger mer flat vid adressering. Vilken den borde göra, då det är 1,5 gr skillnad på lie angle mellan HB (63) och CB (61.5).

Vilken modell valde du och vilket skaft?

Är väldigt nära att beställa ett set i CB01 modellen.

Idag gjorde jag slag i sak och beställde ett set med OneSwing CB01.
Tillverkas i samma fabrik som Takomo.

Specifikation

Klubbor: J4-PW.
Loft/Lie: Standard.
Svingvikt: D2.
Skaft: KBS Tour Lite (x-stiff) hårdsteppat ett steg.
Grepp: Golf Pride Tour Velvet 360 standard med 3 lager tejp.
Spellängd: Standard.

Pris: 5995 kr.

Byggs på 60 timmar. Så kanske färdiga på fredag för hämtning.

1 gillning

Du skriver det som att det skulle vara en merit/garant. Det är det inte. Man kan köpa bättre noname-klubbor på Temu om man har lite vett/kunskap.

Egon