Oj, nytt forum!

Min aktivitet på gamla everythinggolf.se dalade i takt med att forumet torkade ihop till ingenting under våren… men vad ser man, ett nytt forum! :slight_smile:

Kan någon möjligen uppdatera mig på vad som hänt och “hur det verkar”?

Är det samma grupp/person/väsen bakom detta som det gamla, eller nåt helt nytt? Är känslan att saker och ting funkar bättre än tidigare? Har man fått med gamla och nya medlemmar? Har det blivit nån fart i trådarnba?

Hur som helst spännande att se hur det här utvecklas :slight_smile:

3 gillningar

Jag har inte varit med på den gamla goda tiden, men var med en stund i slutet av det gamla EG-forumet och jag tycker detta påminner om det med bra aktivitet. Inget trams som det nya EG var.

1 gillning

Det är undertecknad och Stefan som dragit igång och driver men vi är tydliga med att ägandet är delat. Värdet finns i inläggen och därför drivs sajten ideellt. Vill man hjälpa till med liten del av kostnaden rekommenderar jag patreon. Albert Sandberg is creating a community for swedish golfers | Patreon

Välkommen

1 gillning

Finns mycket info i den tråden om du börjar från början och läser. I mobilen trycker du på “255/255” eller liknande nere till höger, på desktop drar du i scrollbar uppe till höger.

Det känns som om de flesta forum, oavsett intressegrupp, har torkat ihop rätt rejält. Det är inte i närheten av hur det var för 20 år sedan när Speakers Corner fanns. Då var det riktigt kul mest varje dag. Numera känns det rätt urvattnat.

Mitt primära mål för sajten är att träffarna kan fortgå. Resten är bonus. I mitt tycke det vill säga. Kanske fyller det en annan funktion för dig men … åk på träffar. Det är the shit.

1 gillning

Jag håller med. Jag saknar gamla forum där det fanns kul folk.

Jo, tills vissa individer tyckte att det var roligare att trolla och förstöra ett helt forum…

Det var väl lite nyhetens behag då också.

Lite större konkurrens nu med

Av någon anledning fungerar inte Patreon för mig. Det har legat och pyrt ett tag utan att jag märkt det, men nu fick jag pengarna tillbaka av min kortutgivare. Swishar i stället.

1 gillning

Fungerar för dom andra. Men vi accepterar swish, skriv Eaglegolf i kommentaren så slänger jag in det på ett dedikerat konto.

… o tack på förhand :slight_smile:

Efterhand menar du va?

/Edit: Och köp du en öl eller vad som helst, spelar ingen roll för mig.

3 gillningar

Bara du inte säljer forat! :sweat_smile:

@Cn80 höjde sin patreon. Det går inte obemärkt förbi. Tackar.

En självklarhet att bidra med en liten slant varje månad. Det är jag som tackar för att ni roddar runt detta :grinning:

2 gillningar

Tackar @Antifessorn för bidrag

1 gillning

@Orlimar går in som patreon. Trevligt, tack!

1 gillning

Har kollat runt lite i forumet och fundrar på om det är ett renodlat golf forum eller om det är ett allmänt forum för allt möjligt. Namnet antyder att det är ett forum för golf. Men en hel del forumtrådar handlar inte alls om golf.

1 gillning

Vi är i första hand golfare men i andra hand människor.

Många av oss träffas några gånger om året och spelar tävlingar kamrater emellan. Det är för OSS det viktigaste. Dvs vi som gör det och vi hoppas alltid på nya deltagare.

Har du något att prata om är du mer än välkommen att deltaga, känn dig som hemma.

Edit: Kan ju tillägga att du kan gå in under kategorier och exempelvis bara kika under golf-kategorin.

2 gillningar