Odyssey AI-One

Skrev lite om Odysseys nya putters. Faktiskt lite imponerad. Tyvärr var de bästa resultaten med Ai-One samtidigt som jag gillade Ai-One Millled mycket mer.

Man försäkrar sig om att inte jag kommer köpa den åtminstonde. Fan va trött jag är på att man kletar på “AI” som försäljningsargument på allt.

Det är väl en “win-win” för samtliga inblandade. Har den IoT också? Kanske lite agilt utvecklad? Är den kvantumoptimerad via blockchain i en klassisk javadriven lösning?

/rant

3 gillningar

Callaway har ju använt superdator och maskininlärning i flera år nu. AI är ju bara ett modeord för att man låter datorn jobba på egen hand utifrån givna parametrar. Liksom deras drivers/järnklubbor beräknar datorn utifrån ett större antal iterationer hur träffytan ska vara utformad för att ge ungefär samma fart/riktning vid träffar utanför centrum. Men AI låter ju coolare.

Självklart kan man arbeta så men att kleta buzzwords på grejer är ute. Speciellt “AI”.

Ring Callaway och berätta för dem. De tjänar ju nästan inga pengar på sina grejer …

Den heter inte Callaway Epic AI Edition heller.

Vet du vad, jag tror inte ett skit på att dom använder superdator. Vore rejält korkat.

Det är måhända korkat, men de påstår iaf själva att de använder en superdator. Den gjorde 15000 iterationer av en driver-träffyta på en helg. Och det var 3-4 år sedan. Kan ha varit en ZX81 med extraminne iofs. :grin:

Borde inte snart den optimala klubban vara klar.?
För övrigt är det kul att läsa om nya saker men priserna är vansinniga.
Man hittar många av förra årets revolutionerade klubbor klart billigare nu

Golfbolls och klubbtillverkare skulle ju aldrig ljuga om teknik :joy:

2 gillningar

Jag berättade att du tvivlade på dem. Fick följande svar (och ett löfte om mer info):

Haha, I can promise you the supercomputer is very real! That’s how we use artificial intelligence…

Tror fortfarande inte ett skit på det.