Begick jag Youtube-premiär (eller - inte premiär, men det var länge sedan jag orkade filma och bearbeta material). Filmade korkat nog det mest i fel format, men va f-n - jag får ju inte betalt så (världens fattigaste influencer).
Och vad är skillnaden mot Super Stroke som funnits i snart 20 år?
Ingen gissar jag. Men Golf Pride är världens största greppvarumärke och vill väl inte lämna en del av marknaden orörd.
Nog vet jag varför du trotsar kylan för att åka iväg och byta grepp ![]()
Etta på golfinköpslistan
Glöm inte prova Reverse Taper också. Det kör jag nog vidare med själv.
Och ska du byta så kan du ju passa på att göra det i shopen i Tylösand. Fin utsikt där. ![]()
Har ett reverse taper, men jag har inga problem att byta igen!
Och visst, en lite “detour” på sisådär 100 mil, det var det tydligen värt ![]()
Vet du om det bara är release från golf pride imorgon, eller om distributörerna även gör en relase samtidigt?
Reverse taper även här. Vinglade mellan reverse taper square och pistol. Funderar på att byta till pistol.
Jag har pistol, vill testa det parallella, alternativt garsens “square” eller vad det heter?
Teoretiskt sett ska det finnas i butik från och med imorgon. Men om shoparna beställt och hunnit få det levererat är en annan fråga.
Tur att du hittade en överbliven putter att testa det på.. ![]()
Fick ju leta ett tag …
Ja, har man 300 putters tar det lite tid att välja ut en specifik.
Hade du bara haft 3 stycken hade det gått snabbare. ![]()
Hur håller sig ytskiktet på dessa Golf Prides? Klarar dom av tidens tand eller vittrar dom sönder på samma sätt som Super Stroke?
Och då tänker jag mest på ditt Reverse Taper som du spelat med för jag antar att dessa nya är samma konstruktion.
Jag har lirat med ett i en säsong knappt, ser nytt ut fortfarande. Och då tränar jag också.
Jag lirar inte så mycket nuförtiden, men jag satte på det där greppet 2024 och gissar att det ändå blivit ett par hundra rundor, kanske mer. Ser likadant ut som reservgreppet jag har i förrådet.
Har haft min SuperStroke Fatso sen 2009 och den har inte vittrat sönder än. Tror att de tidigare versionerna var lite annorlunda uppbyggda, mer som mjukplast än gummi, och hålls fast på skaftet med 6st insexskruvar som dessutom skall vara epoxiade(?) för att vara tävlingsgodkända - inte peta på greppet under pågående rond … Samma putter sen dess, det du @Puttaren ![]()
Jag har ju haft min Machine sedan 2013. Bara bytt till först ett Pure-grepp runt 2015 och sedan då till Reverse Taper 2024.
Jag är alltså rena bytargalningen, som är inne på putter #3 sedan -88. ![]()
Samma putter sen 2004.
Bytt grepp några ggr.