Nu har jag startat säsongen med en Skåneresa och kan bekräfta att greenfee kan visa allt möjligt i appen. Spelade Torekov idag och bokade till priset 400kr en igår. Idag stod det 800kr i appen och när jag checkade in kostade det 650kr… I helgen kostade det 1100kr (vilket helt säkert inte var sant)Så lita inte på priser som visas i appen.
Om man bokar för 400 och de sedan vill ha 650…så skulle jag bli en aning käftig vid betalningen.
Appen lämnar mycket att önska… jag var inbokad i en fyrboll på hemmabanan. Jag fick förhinder och skulle boka av mig igår. På frågan “Vill du boka av dig från starttiden?” svarade jag ja genom att klicka på länken. Då raderades hela bokningen, alltså samtliga inbokade spelare. Inte så fräckt när tiden var bokad på Långfredag förmiddag, en av helgens hetaste starttider. När jag ringde till kansliet på klubben bekräftade de att flera haft samma problem. Som tur var hade en av medspelarna uppmärksammat problemet genom en avbokningsbekräftelse på mejl, han gick snabbt in och bokade om de som skall spela.
Exakt samma hände mig idag även om jag var en av dom som skulle vara kvar i bollen, samt att det var påskdagen vi hade bokning.
Som tur var så såg jag detta meddelande och kunde ringa till klubben inom 5 minuter och fråga vad som hänt och dom sade att det var något problem med GIT som gjorde att hela bollar blev avbokade istället för enstaka spelare, fast det är väl inte omöjligt att det är i appen problemet ligger.
Hmmm, snacka om att detta kan ställa till det.
Vårsugna golfare som blir avbokade från första rundan
Kör vidare på
Vilket haveri den appen blivit. Skall vi gissa att de inte har UC-driven utveckling där? Samtliga UC borde ju vara definierade sedan tidigare och även snurra via web-UI.
Håller mig borta från appar om det finns hyfsat mobilanpassade webappar som gör samma sak. Och appen är för att ”app skall det också finnas”.
Vad är överhuvudtaget poängen med en app när man lika lätt kan gå in på en hemsida med fler funktioner? Det enda jag kan se i appen, som jag av någon anledning inte kan se på hemsidan (?), är hur mitt hcp förändrats över tid. På hemsidan står istället vilket hcp respektive runda motsvarar.
Möjligen om webbappen är dåligt anpassad till mobil (gammal teknik).
Att de skall dra in massor av $$ via AppStore och via Google Play, kanske?
Plus att det hittills verkar vara “bättre” UI på många appar, än det eventuellt är/finns via vanlig browser.
Jag kan ingenting om det här, men menar du att man tjänar pengar på att ha sin app tillgänglig via AppStore och Google Play? Jag trodde snarare att det kostade?
Jag menar att Äppel tjänar massor på AppStore. Säkert liknande för Google och Google Play.
Men appägarna drar såklart in pengar de också. På reklam. På köpappar. På köp i appar.
Apperiet är en kassako.
Nu är jag med!
Fast golfförbundet drar nog in mer pengar på reklam via Min Golf på webben - som ju är nerlusad med irriterande reklam - än appen.
Hörde något om att Golfförbundet går back med 18 miljoner 2023. Undrar om det är den värdelösa appen som dragit över budget ?
Jag kan garantera dig att jag och stefan kan lösa det för halva priset då. Fungerande. På en månad. Men det kräver fortfarande tydliga use cases som @StoraNorrland va inne på, och det är där det brister.
Fast use-casen har dom egentligen genom att dokumentera min golf på golf.se …
Tror bara någon vill vara kompis med någon.
Det är fint att man kan se passerade tider på min golf nu igen. Så man vet om det va packat med 4bollar före eller inte.
Synd man inte kan se hcp. Men man kan inte få allt kanske
Det kunde man ju med MGBokning, förra utgåvan. Mycket värdefullt, tycker jag. Vissa spelare (man kan ana vilka det är, via hcp och antal personer) undviker jag helst pga de är så f-b omständliga.
Fattar inte varför inte namnet kan stå bara. Är man så anonym av sig att man prompt inte vill visa namnet borde det kunna vara ett aktivt val man kan klicka i.